ساخت سریع ترین پهپادها با اهداف نظامی

ساخت سریع ترین پهپادها با اهداف نظامی
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 12:12

پنتاگون به دنبال فراهم آوردن ارتشی از پهپادهای فوق سریع است. این پرنده ها که قابلیت حمل موشک را دارد با سرعت نزدیک به سرعت صوت می تواند در کنار جنگنده ها پرواز کند.

العالم - گوناگون

پنتاگون با اعلام این که این طرح یک پروژه ی دفاعی است و محافظ جان انسان ها در زمان وقوع اولین موج حمله دشمن است از ویژگی های این دو پرنده نیز سخن به میان آورد. این پرنده های بدون خلبان با سرعتی حدود ۳۱۳کیلومتر بر ساعت می توانند جنگنده هایی مانند F16 و F35 را همراهی کنند. این طرح که با حمایت پنتاگون به استارت آپ های موجود در سیلیکون ولی سپرده شده است از ویژگی های بارزی نسبت به پرنده های پیشین برخورد دار است از جمله ی این ویژگی ها می توان به هوش مصنوعی پیشترفته به کار گرفته شده در آن ها اشاره کرد که به بهبود رفتار کنترلی آن ها کمک خواهد کرد.

یکی از این پرنده  UTAP-22 نام دارد که با بیشنه سرعت آن ۱۱۲۳کیلومتر بر ساعت می تواند سریعترین پهپاد دنیا لقب گیرد و دیگری XQ-222 نام دارد که با سرعت ۱۰۴۹کیلومتر بر ساعت و شعاع پروازی  ۷٫۵ کیلومتری جز برترین ها به حساب خواهد آمد. تست های اولیه این پروژه با موفقیت انجام شده است و قرار است آزمایش های بعدی برفراز بیابان های موهاوی انجام گیرد.

هنوز اطلاعات دقیق این پرنده ها به صورت رسمی منتشر نشده است و نمی توان گفت که قابلیت حمله چه نوع بمب ها و موشک هایی را دارند اما در هر صورت حضور آن ها در عرصه نبرد می تواند بسیار کارامد و مفید باشد چرا که هدف گیری این پرنده ها به واسطه ی ابعاد کوچکشان توسط جنگنده های دیگر کاری دشوار است و برای نیروهای زمینی نیز شناسایی و نابود کردن این نوع اهداف کاری به مراتب سخت تر می باشد. حال فرض کنید اگر ارتشی از این پرنده ها به منطقه ای هجوم بیاورند می توانند در کمترین زمان، ضربه ای مهلک به دشمن وارد کنند.

این پرنده ها به صورت کاملا خودکار هدایت می شوند اما در صورت نزدیکی به یکی از جنگنده ها، خلبان آن می تواند به وسیله ی یک تبلت، هدایت پهپاد را به عهده گیرد.  قیمت هر یک از این پرنده حدود ۲ تا ۳ میلیون دلار برآورد شده است که بسیار ارزان تر از جنگنده های سرنشین دار است.

 

وب سایت کلیک

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها