پارلمان بحرین علیه قطر موضع گرفت

پارلمان بحرین علیه قطر موضع گرفت
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 13:43

پارلمان بحرین مداخله قطر در امور داخلی این کشور و لطمه زدن به حاکمیت منامه را محکوم کرد.

العالم - آسیا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پارلمان بحرین آنچه که مداخله آشکار قطر در امور داخلی این کشور نامید را محکوم و تأکید کرد که این اقدامات موجب برهم زدن امنیت و ثبات در منامه و لطمه زدن به بافت اجتماعی و وحدت ملی بحرین می‌شود.

پارلمان بحرین با صدور بیانیه ای مدعی شد: رخدادهایی که از سال ۲۰۱۱ تاکنون رخ داده یک "توطئه" است نه جنبش مردمی و "این توطئه از طریق ایران و با حمایت نظام قطر شکل گرفته است!"

در این بیانیه ادعا شده است: "اسناد و فایل‌های صوتی که اخیرا کشف شده نشان دهنده تلاش قطر و ایران برای بهره‌برداری از "بهار عربی" جهت برهم زدن ثبات بحرین و اعلام یک جمهوری وابسته به ولایت فقیه است!"

در ادامه این بیانیه آمده است: بحرین به مبارزه با "تروریسم" در داخل و خارج و مقابله با حامیان تروریست‌ها پایبند است.

منامه اخیرا از مکالمه تلفنی میان حمد العطیه، مشاور ویژه امیر قطر با حسن سلطان، مخالف بحرینی پرده برداشت و مدعی شد که این دو درحال توطئه برای برهم زدن اوضاع بحرین بوده‌اند.

اما وزارت خارجه قطر اعلام کرده که این تماس‌ها با موافقت و اطلاع مقامات بحرین صورت گرفته و در راستای میانجیگری قطر بعد از اعتراضات در بحرین از سال ۲۰۱۱ بوده است.

از سوی دیگر، خالد الشاعر، عضو پارلمان بحرین پیش‌بینی کرد که پارلمان اقدامات جدیدی را در قبال مداخله قطر در امور داخلی این کشور اتخاذ کند که شامل محاکمه فوری کسانی است که تنش ایجاد می‌کنند. این اقدامات همچنین شامل شکایت از قطر در سطح بین المللی است. منبع: ایسنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها