شرایط بیمه حجاج امسال اعلام شد

شرایط بیمه حجاج امسال اعلام شد
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 16:59

معاون فنی بیمه ایران گفت: طبق قرارداد با سازمان حج و زیارت، همه هموطنانی که امسال به حج تمتع مشرف می شوند، زیرپوشش کامل بیمه قرار دارند.

العالم - ایران

محمد حیدری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: به این ترتیب حاجیان  48 ساعت قبل از خروج از کشور، 45 روز اقامت در عربستان و 72 ساعت پس از مراجعت به کشور زیرپوشش بیمه هستند.

وی با بیان اینکه این بیمه شامل 3 نوع بیمه عمر و حوادث، درمان و بار همراه مسافر است، افزود: براساس قرارداد مربوط به بیمه حادثه، اگر حاجی به صورت عادی فوت کند 20 میلیون تومان پرداخت خواهد شد و اگر بر اثر حادثه فوت کند این پرداختی تا 270 میلیون تومان افزایش می یابد.

حیدری گفت : بر اساس بیمه درمان اگر حاجی بر اثر بیماری یا حادثه مصدوم شود که نیاز به بستری در بیمارستان باشد تا 20 میلیون تومان تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی افزود: اگر بیماری جزیی باشد بابت هزینه ویزیت، دارو و جراحی های کوچک تا 2 میلیون تومان و در مجموع تا 22 میلیون تومان هزینه درمان پرداخت خواهد شد.

معاون فنی بیمه ایران با بیان اینکه، مسئولیت بار همراه مسافر نیز بیمه شده است، گفت: بار همراه حاجیان در رفت تا یک میلیون تومان و در برگشت تا دو میلیون تومان زیر پوشش بیمه قرار دارد.

حیدری با بیان اینکه نمایندگان بیمه ایران در کنار کارگزاران سازمان حج و زیارت در مدینه و مکه مستقر هستند و خدمات رسانی را به حاجیان عزیز، سازماندهی می کنند افزود: اگر برای حاجیان در طول این سفر معنوی اتفاقی بیفتد، فقط کافی است که به رئیس کاروان اطلاع داده شود و بعد از آن کارهای بیمه ای حاجی با هدایت نمایندگان بیمه ایران در عربستان و ایران انجام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها