پیشروی نیروهای انقلابی به سمت طرابلس

پیشروی نیروهای انقلابی به سمت طرابلس
چهارشنبه 15 تير 1390 - 18:40

يک فعال سياسي ليبيايي گفت : انقلابيون به سوي طرابلس پيش مي روند و همه آنها مصمم به آزاد کردن کل خاک ليبي هستند .

اشرف القره بللی روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم افزود : در چنین شرایطی غرب با حمایت از راه حل سیاسی برای بحران لیبی درپی به دست آوردن فرصت با هدف یافتن جایگزین معمر قذافی و تأمین منافع خود است .

وی با اشاره به اینکه مخالفان با وجود قدرت نظامی قذافی به پیش می روند ،  گفت : انقلابیون مستقر در شهر مصراته ضمن پیشروی  به سوی شهر زلیطن ، در جبل غربی منطقه الجواریش را  آزاد کردند و هم اکنون به سوی شهر طرابلس برای آزاد کردن آن در حرکت هستند.
بللی افزود : قذافی با اعمال فشار و زور و سوء استفاده از نیاز مادی مردم درپی کسب حمایت است ؛ ولی همه مردم خواهان محاکمه وی ، پسران و طرفداران جنایتکارش می باشند .
بللی از مخالفت با هر راه حل سیاسی خبر داد و گفت : راه حل بحران لیبی فقط مبارزه است ولی غرب حامی راه حل سیاسی است تا فرصت کافی را برای یافتن جایگزین قذافی که منافعش را تأمین کند ، به دست بیاورد .
وی افزود : جنگ غرب علیه لیبی ، تمدید یکساله عملیات نظامی آمریکا و کمک تسلیحاتی فرانسه به انقلابیون برای دفاع از غیرنظامیان نیست ؛ بلکه این اقدامات برای تأمین منافع آنها ؛ کسب حمایت مردم ، مشارکت در بازسازی ویرانه ها ، ساماندهی اقتصادی و متعاقباً دخالت در امور سیاسی و به قدرت رساندن افراد دلخواه خود پس از سرنگونی قذافی است .
بللی با اشاره به اینکه راه حل سیاسی جلیقه نجات قذافی است افزود : به این ترتیب در صدد هستند فرصتی برای دیکتاتور لیبی فراهم کنند تا وی مدت بیشتری در قدرت بماند ، مشروعیت از دست رفته اش را بازیابد ، انقلابیون را در جبل غربی و مصراته از بین ببرد و به شهرهای آزادشده از جمله بنغازی حمله کند.
18:05

پربیننده ترین خبرها