افشاگری پرستار سعودی از جنایات آل خلیفه

افشاگری پرستار سعودی از جنایات آل خلیفه
چهارشنبه 15 تير 1390 - 18:53

يک پرستار سوئدي که اخيرا از بحرين اخراج شده است ، بخشي از جنايت هاي نظاميان سعودي و آل خليفه عليه مردم بحرين را افشا کرد.

اليزابت هوردس روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهارداشت :
" صدها سرباز نقاب دار را مشاهده کردم که چادر هاي صليب سرخ را واژگون مي کردند و در داخل بيمارستان متعرض تجهيزات پزشکي مي شدند و از آن ها مي پرسم که چه کسي دستور چنين کارهايي را به شما داده است.

وي که قبل از اخراج به صورت داوطلبانه تا اواسط مارس گذشته در بيمارستان سلمانيه فعاليت مي کرد ، در حاشيه همايشي که از سوي تعدادي از نمايندگان مجلس اعيان انگليس برگزار شد  تاکيد کرد  : پزشکان از ملاقات و  درمان مجروحان شيعه منع مي شدند تا شواهد تجاوزات هولناک آن ها پنهان بماند.

اريك ايوبوري ، معاون رئيس کميته حقوق بشر مجلس اعيان انگليس، نيز در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: " کل مخالفين مسالمت جوي بحرين مورد سرکوب واقع و از آزادي بيان و تجمع محروم مي شوند"

ويبري فراخوان رژيم بحرين براي گفت وگو را با توجه به تداوم تظاهرات و درگيري ها و محاکمه ها، غير قابل قبول خواند و از وزير امور خارجه انگليس خواست با توجه به اوضاع فعلي موضع محکمي اتخاذ کند.
 
شرکت کنندگان در اين همايش لندن اعلام کردند که راه اندازي گفت وگو و تعيين کميته حقيقت ياب با توجه به تداوم سرکوب ها و شکاف موجود [ميان  حاکميت و مخالفين] منجر به تحول مثبتي نخواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها