این بار پای سوریه وسط است ... اقدام ضد قطری تازۀ عربستان

این بار پای سوریه وسط است ... اقدام ضد قطری تازۀ عربستان
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 21:25

درست زمانی که تصمیم سازان قطردر حال بررسی عملکرد خود در برابر مردم سوریه بودند اطلاعاتی مبنی بر حذف مخالفان سوری مورد حمایت قطر از مجموعۀ موسوم به "هیات ریاض "، منتشر شده است.

العالم - سوریه 

شبکه المیادین به نقل از محافل نزدیک به هیات مخالفان ریاض گفت: حکومت سعودی در صدد برگزاری کنفرانس جدیدی برای مجموعۀ موسوم به " مخالفان سوریه " در ابتدای ماه آتی است که هدف از آن تعیین ساختار جدیدی برای این هیات است تا جایگزین هیات فعلی شده و در مذاکرات ژنو شرکت کند.

عربستان در دسامبر 2015 ده ها نفر از مخالفان سوری مورد حمایت مالی و نظامی خود را جمع کرد تا هیات جدیدی با عنوان هیات عالی مذاکران تشکیل دهد که هدف آن مشارکت در مذاکرات صلح سوریه در ژنو بود. اکنون خبر می رسد که دولت سعودی در صدد اخراج  شخصیت های مورد حمایت قطر از این گروه است.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: اخیرا به دنبال تضاد منافع عربستان و قطر و رقابت آن ها برای نفوذ و نظارت بر گروه های تروریستی فعال در سوریه، میان دو کشور بحرانی به وجود آمده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شماری از تحلیلگران و پژوهشگران اعلام کرد بحرانی شدن روابط عربستان و شماری دیگر از کشورهای عربی با قطر موجب تضعیف مخالفان سوری مقیم  شد و آنان را در تنگنا قرار داد.
217

پربیننده ترین خبرها