در جریان سفر آفریقا

ظریف وارد موریتانی شد

ظریف وارد موریتانی شد
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 07:40

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(دوشنبه) در ادامه سفر به شمال آفریقا وارد موریتانی شد.

 العالم- ایران

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد دوشنبه به وقت محلی و با استقبال "اسلکو احمد ایزید بیه" وزیر امور خارجه موریتانی وارد نواکشوت پایتخت این کشور شد.

همچنین، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته با عبدالمجید تبون، نخست وزیرالجزایر دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر یکشنبه در بدو ورود مورد استقبال عبدالقادر مساهل همتای الجزایری اش قرار گرفت و پس از آن مذاکراتی با وی در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی انجام داد.

ظریف پس از این دیدار گفت: دخالت خارجی ،عامل اصلی طولانی و پیچیده تر شدن بحران در کشورهای منطقه است.

وی افزود:ما نگران تشدید وضعیت میان قطر و همسایگان آن هستیم و معتقدیم بهترین راه حل،گفت و گو است.ما هم آماده ایم در این زمینه کمک کنیم.

عبدالقادر مساهل وزیر امور خارجه الجزایر نیز پس از این دیدار گفت:ما معتقدیم کشورهای منطقه باید اختلافات را با گفت و گو حل و فصل کنند.

وی افزود:ما قربانی تروریسم هستیم و در سال های نه چندان دور بیش از 200هزار شهروند خود را از دست دادیم و می دانیم منشآ آن چیست و کجاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از آن با عبدالمجید تبون نخست وزیر الجزایر دیدار و گفت و گو کرد.

نخست وزیر الجزایر در این دیدار گفت: ما آمادگی داریم روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را در همه زمینه ها بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری گسترش دهیم .

دکتر ظریف دوشنبه مذاکراتی با مقام های موریتانیایی خواهد داشت و در همین روز به تونس سفر خواهد کرد و با مقام های عالی رتبه این کشور دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها