سفره افطار مدافعان مردمی «کفریا- فوعه»+تصاویر بیشتر

سفره افطار مدافعان مردمی «کفریا- فوعه»+تصاویر بیشتر
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 10:51

رزمندگان مدافع کفریا و فوعه در سایه دوری از خانواده‌هایشان که چندی پیش از این شهرک‌های محاصره شده در چارچوب توافقی خارج شده بودند، روزهای ماه رمضان را با زبان روزه و در آماده‌باش کامل برای دفع هرگونه حمله احتمالی تروریست‌های تکفیری سپری می‌کنند.

ماه رمضان برای رزمندگان مردمی مدافع کفریا و فوعه رنگ و بوی خاصی دارد،‌ آمادگی دائمی و همیشه سلاح به دست بودن برای مقابله با هرگونه خطری که دو شهرک را تهدید می‌کند، مانع بهره‌بردن جوانان از معنویات و برکات این ماه پرفضیلت نشده و آنها به همراه دوستانشان به آماده کردن وعده افطار در جبهه‌های نبرد می‌پردازند.

جوانان مدافع شهرک‌های تحت محاصره  می‌گویند وضعیت معیشتی داخل این شهرک‌ها کم‌کم بهبود می‌یابد به ویژه پس از خروج تمام ساکنانی که وضعیت جسمانی و بهداشتی وخیمی داشتند و نیز فراهم شدن سهمیه‌های غذایی بیشتر، همچنانکه وضعیت روحی روانی مردم بهتر از گذشته شده است با توجه به آرامش و آتش‌بسی که توافق به دست آمده میان دولت سوریه و گروه‌های مسلح بر آن تصریح کرده است.

یکی از جوانان مدافع کفریا-فوعه  می‌گوید : بسیاری از جوانان رزمنده داخل کفریا و فوعه پس از خروج تمام خانواده‌‌هایشان در مرحله نخست توافق،‌اکنون به تنهایی از این مناطق دفاع می‌کنند که سبب افزایش همبستگی ما به ویژه در ماه مبارک رمضان شده است به طوری که همگی همچون یک خانواده شده‌ایم و با خوشحالی و سعادت فراوان سفره  افطار را آماده می‌کنیم و امیدواریم به زودی همگی سر یک سفره غذا در کنار خانواده‌های خود افطار کنیم.

خاطرنشان می‌شود بر اساس توافق موسوم به چهار شهرک قرار بود شهروندان باقی‌مانده در کفریا و فوعه پس از گذشت دو ماه از خروج اولین گروه خارج شوند،‌ولی مشکلاتی در اجرا همچنان وجود دارد و توافق به تعویق افتاده است و به خاطر اینکه مردم برای خارج شدن آماده شده بودند و تمام مواد غذایی در دسترس را هم مصرف کرده بودند، قیمت‌های این مواد در حال حاضر افزایش یافته است.

همچنان حدود هشت هزار نفر از ساکنان کفریا و فوعه منتظر رفع موانع اخراج افراد مسلح از مناطق «الیرموک، القدم، الحجر الأسود و  یلدا» هستند به طوری که تروریست‌های جبهه النصره و داعش در اردوگاه الیرموک مانع تکمیل  این توافق هستند.

 

پربیننده ترین خبرها