درگیری بی سابقه ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک

درگیری بی سابقه ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 11:02

ائتلاف بین المللی ضد داعش و فعالان سوری از وقوع درگیری های شدید و بی سابقه، میان نیروهای سوریه و جنگجویان موسوم به " نیروهای دموکراتیک سوریه" در حومه جنوبی شهر رقه (پایتخت خودخوانده تروریست های داعش) خبردادند.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه روسیاالیوم، ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا با اشاره به توقف پیشروی نیروهای سوری توسط این ائتلاف، اعلام کرد: نیروهای همپیمان سوریه روز (یکشنبه)، در ساعت 16:43 به وقت سوریه، به نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه شهر الطبقه حمله کردند تا جاییکه عناصر آن را وادار به عقب نشینی از مواضع خود کردند.
در همین حال، این ائتلاف تاکید کرد که پس از گذشت حدود دو ساعت از حمله نیروهای مذکور، یک فروند جنگنده ارتش سوریه بدست ائتلاف بین المللی سرنگون شده است.
از سویی،فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف موسوم به بین المللی ظهر امروز یک جنگنده سوری را هنگام عملیات برضد گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه الرصافه در جنوب رقه هدف قرار داد که این جنگنده سرنگون و خلبان آن مفقود شد.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اضافه کرد: این تجاوز آشکار تردیدی درباره حمایت آمریکا از تروریست ها باقی نمی گذارد و هدف ازاین جنایت، تاثیرگذاری بر توان ارتش سوریه به عنوان تنها نیروی فعال و کارآمد در مبارزه با تروریسم است.
فعالان سوری تاکیدکردند: پس از سرنگونی جنگنده سوریه توسط نیروهای ائتلاف بین المللی، درگیری های شدیدی میان نیروهای دولتی و جنگجویان "نیروهای سوریه دموکراتیک" در محورهای شمال شهر رصافه در اطراف روستاهای "شویحان و جعیدین" درگرفت.
نیروهای سوریه دموکراتیک در بامداد 06/06/2017 به منظور آزادسازی شهر رقه از اشغال تروریستی های داعش، عملیات "خشم فرات" را آغاز کردند.
ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، نیروهای سوریه دموکراتیک را متحد اصلی خود در جنگ علیه داعش در خاک سوریه می داند و از نظر نظامی، لوجستیکی و مشاوره ای از این نیروها پشتیبانی می کند.
گروهک تروریستی داعش در سال 2014 بر شهر رقه مسلط شد و این شهر را به عنوان پایگاه اصلی خود برای اجرای عملیات های تروریستی در غرب قرار داد.
221

پربیننده ترین خبرها