قطر از همسایگانش به سازمان ملل شکایت کرد

قطر از همسایگانش به سازمان ملل شکایت کرد
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 16:29

وزیر خارجه قطر از عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات که دوحه را به اتهام حمایت از تروریسم در محاصره اقتصادی و سیاسی قرار داده اند، به سازمان ملل شکایت کرد.

العالم - خاورمیانه

محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر در دو نامه جداگانه به "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل و "زید بن‌رعد الحسین" کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، از عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات که دوحه را به اتهام حمایت از تروریسم در محاصره اقتصادی و سیاسی قرار داده اند، انتقاد کرد.

شبکه روسیاالیوم با اعلام این خبر گزارش داد: علیا احمد بن‌سیف آل‌ثانی، نماینده دائم قطر در سازمان ملل، این نامه‌ها را در دو دیدار جداگانه با گوترش و شاهزاده زید، به آنها تقدیم کرده است.

علیا آل‌ثانی همچنین از سازمان ملل به ‌دلیل اتخاذ موضع آشکار درقبال بحران قطر و پیگیری‌ این مسئله و و نیز از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل قدردانی کرد.

هفت کشور عربی شامل عربستان، مصر، امارات، بحرین ، یمن، موریتانی و جزایر کومور از روز پنجم ژوئن، ضمن متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده اند.
جیبوتی و اردن نیز سطح روابط دیپلماتیک خود را با قطر کاهش دادند. اما کشورهای کویت و سلطان نشین عمان، روابط خود را با قطر قطع نکردند.

در همین راستا، سیف بن‌احمد آل‌ثانی، مدیر اطلاع‌رسانی دولت قطر با انتقاد از مصر، عربستان، امارات و بحرین، خاطرنشان کرد: این کشورها با به راه انداختن کمپین تبلیغاتی علیه قطر به دنبال تخریب وجهه دوحه هستند.

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت قطر تصریح کرد: تحریم از دو هفته پیش ادامه دارد و کشورهایی که ما را محاصره کرده‌اند، هیچ راهکاری برای حل بحران ارائه نداده‌اند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها