نرخ بیکاری در تهران چقدر است؟

نرخ بیکاری در تهران چقدر است؟
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 20:16

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از بیکاری 13 درصدی در استان خبر داد.

العالم - ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نعمت الله ترکی در پایان سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آمارهای جمعیت فعال استان که از سرشماری سال 95 بدست آمده است، سالانه حدود 450 هزار نفر جویای کار وارد بازار می شوند.

وی افزود: بر اساس برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی، دستگاه های اجرایی موظف به اعلام آمار اشتغال ثابت که توان حمایت از آن را دارند شده اند.

ترکی با بیان اینکه تا کنون شش دستگاه اجرایی برنامه اشتغالزایی خود را در سال 96 اعلام کرده اند گفت: سالانه بیش از صد هزار شغل ثابت در تهران فعال خواهد شد تا از نرخ بیکاری کاسته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گزارش عملکرد خود را در جلسه امروز شورا ارائه کرد افزود: ارائه آموزش های مهارتی لازم دستگاه های اجرایی ازجمله وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای موظف است مهارت آموزی را در 16 شهرستان استان تهران با همکاری بخش خصوصی ارائه کند.

ترکی با اشاره به اینکه 50 درصد از نیروی جویای کار فاقد مهارت کافی است افزود: آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ارائه گزارش اداره کل  ثبت احوال تهران نیز ازجمله دستور جلسه شورای برنامه ریزی استان بود.

ترکی افزود: تمرکز صدور شناسنامه به صورت غیرحضوری در دو مرکز و همچنین الکترونیکی شدن صدور شناسنامه و اسناد هویتی و همچنین آرشیو آنان به ویژه آرشیو اسناد تاریخی در دستور کار این بخش قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه گفت: ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 94 دیوان محاسبات از دستگاه های اجرایی استان تهران نیز در این جلسه صورت گرفت که بر اساس آن، 27  مورد در دستگاه اجرایی و 67 مورد در شرکت های دولتی انحراف هایی وجود داشته که مقرر شد با حضور دیوان محاسبات در دستگاه های اجرایی و برگزاری جلسه های تخصصی موضوع به صورت دقیق بررسی شود و در صورت وجود هر گونه کوتاهی، موارد به بخش قضایی ارجاع شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها