انتقاد سناتور آمریکایی از ایجاد پایگاه نظامی در سوریه

انتقاد سناتور آمریکایی از ایجاد پایگاه نظامی در سوریه
سه شنبه 30 خرداد 1396 - 13:01

ریچارد بلک، سناتور آمریکایی از ایالت ویرجینیا تاکید کرد که ایجاد پایگاه نظامی ایالات متحده در سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی است.

العالم-سوریه

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، ریچارد بلک، سناتور آمریکایی گفت: ما یک پایگاه نظامی در منطقه التنف در جنوب سوریه ایجاد کرده‌ایم. شما نمی‌توانید وارد کشوری مستقل شوید و در آن پایگاه نظامی ایجاد کنید که هرگز علیه ما اقدامی خصمانه انجام نداده است؛ این اقدام نقض آشکار قوانین بین الملل است.

ایالات متحده اخیرا دو سیستم موشک انداز را از اردن به پایگاه خودش در التنف سوریه منتقل کرده است که وظیفه حمایت از مخالفان تحت امر واشنگتن را دارند.

وی ادامه داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا متاسفانه به افرادی دستور این کار را داده که به خوبی از اوضاع مطلع نیستند و از این اختیار نظامی در سوریه استفاده می‌کنند. روسیه، سوریه و متحدانشان به طور قطع اقداماتی انجام می‌دهند.

این سناتور آمریکایی همچنین گفت: هیچ شکی نیست که تروریست‌ها از مواضع خودشان بیرون رانده شدند و این بسیار دلگرم کننده است.

ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا دست کم دو بار نیروهای متحد دولت سوریه را در التنف مورد حمله قرار داده و ترامپ یک حمله موشکی علیه پایگاه هوایی سوریه در آوریل سال جاری میلادی صورت داده است.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها