عضو مرکز حقوق بشر بحرين تاکید کرد:

شباهت آل خلیفه و رژیم آپارتاید

شباهت آل خلیفه و رژیم آپارتاید
پنج‌شنبه 16 تير 1390 - 07:42

عضو مرکز حقوق بشر بحرين تاکيد کرد که جامعه جهاني بايد با رژيم بحرين مانند رژيم نژادپرست سابق آفريقاي جنوبي برخورد کند.

"عباس عمران" در گفتگو با شبکه خبري العالم افزود: جامعه جهاني بايد با رژيم بحرين مانند رژيم نژادپرست سابق آفريقاي جنوبي برخورد کند و اين رژيم را رژيمي سرکش بداند، و به رژيم آل خليفه براي توقف جنايت ها عليه مردم، فشار بياورد.

وي درباره گزارش ديده بان حقوق بشر مبني بر سرکوبگري وانتقام جويي مسئولان بحريني عليه مردم اين کشور از مارس گذشته تاکنون اظهار داشت: گزارش ديده بان حقوق بشر حقايق مهمي را ثابت مي کند و کميته تحقيقات درباره مفاد اين گزارش بويژه در رابطه با شکنجه هاي  سازمان يافته در بحرين و شهادت معتبر شاهدان تحقيق خواهد کرد.

عمران خاطرنشان کرد: اين گزارش اولين گام در جهت فشار به رژيم بحرين است، زيرا حقايق و يک سري واقعيت ها را منعکس مي کند.

عباس عمران گفت: نياز است که روزنامه ها و مطبوعات نيز در اين خصوص تلاش کنند تا ثابت شود که رژيم بحرين به قوانين و موازين بين المللي به هيچ وجه احترام نمي گذارد.

وي تاکید کرد: رژيم حاکم بحرين مانند رژيم نژادپرست سابق آفريقاي جنوبي است که حقوق شهروندان را نقض مي کرد و بين آنها تبعيض قائل بود به گونه اي که جامعه جهاني اين رژيم را رژيمي سرکش توصيف کرد و به محاصره آن پرداخت تا مانع از جنايت هاي بيشتر عليه شهروندان آفريقاي جنوبي شود.

عضو مرکز حقوق بشر بحرين گفت: درخواست رژيم بحرين براي گفتگو با مخالفان و نمايندگان مردم معترض به منظور فرار از فشارهاي بين المللي است زيرا نتيجه گزارش نهادهاي حقوقي عليه اين رژيم است زيرا در اين گزارش ها ثابت شده است که رژيم آل خليفه، حقوق بشر را ناديده گرفته و شهروندان را به قتل رسانده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها