افشاگری‌ بی‌سابقه دربارۀ ابعاد حمایت اسرائیل از تروریست‌ها در سوریه

افشاگری‌ بی‌سابقه دربارۀ ابعاد حمایت اسرائیل از تروریست‌ها در سوریه
چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 00:40

رسانه های گروهی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی قصد ایجاد منطقه حائل در مرز سوریه از طریق اعطای پول به مخالفین نظام سوریه را دارد.

العالم سوریه 

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، شش سرکرده گروه های مسلح سوری و سه شخصیت آگاه نسبت به سیاست های پنهان رژیم صهیونیستی این مطلب را به مجله وال استریت ژورنال گفتند.
آنان گفتند که تل آویو کمک های مختلفی به گروه های مسلح مخالف بشار اسد رییس جمهور سوریه و هم پیمانان ایرانی، لبنانی و روس وی برای تحقق این هدف ارائه داده است.
گزارش این روزنامه افزود که اسراییل سال 2016 یک واحد نظامی ویژه برای نظارت بر هماهنگی توزیع کمک های ارائه شده - که به شکل پرداخت حقوق، خرید سلاح و مهمات است - تشکیل داد.
ایهود یعاری تحلیلگر معروف اسراییلی در این باره گفت که اسراییل نام "همسایه خوب" را برای عملیاتش در ارتفاعات جولان برگزیده و این فعالیت سری اسراییلی تحت نظارت موشه یعلون وزیر سابق دفاع اسراییل است.
"معتصم الجولانی" سخنگوی گروه مسلح "جنگجویان جولان" به این روزنامه گفت که اسراییل به شکلی قهرمانانه در کنار ما ایستاده است. وی اعتراف کرد که اگر کمک اسراییل نبود افراد مسلح قادر به پایداری نبودند.
  
ابو صهیب فرمانده یک گروه مسلح دیگر گفت که ماهانه 5 هزار دلار از اسراییل دریافت می کند و گروهش از سال 2013 پس از حمله ارتش سوریه با اسراییل تماس برقرار کرد و خواستار معالجه مجروحان خود شده بود. وی افزود که این تماس نقطه عطفی بود که پس از آن اسراییل اقدام به ارسال کمک و پول کرد که بقیه گروه های مشابه را نیز شامل شده بود.
یک فرد مسلح عضو گروه "لواء الرحمن" در جولان به این روزنامه گفت که عمده اشخاص خواستار همکاری با اسراییل هستند.  
گروه جنگجویان جولان در قنیطره در ارتفاعات جولان مستقر بوده و شامل 400 فرد مسلح است که با چهار گروه شورشی مشابه هم پیمان بوده و از اسراییل کمک دریافت می نماید. 
وال استریت ژورنال به نقل از اشخاص مسلح در این منطقه گزارش داد که حدود 800 شوروشی در 12 روستا و هزاران غیرنظامی ساکن این مناطق با حمایت اسراییل زندگی خود را می گذرانند.
روزنامه تایمز اسراییل نیز گزارش داد که ارتش اسراییل درباره این گزارش معتقد است که اسراییل متعهد به تامین امنیت مرزهای خود و جلوگیری از ایجاد هسته های تروریستی و نیروهای متخاصم و ارسال کمک های انسان دوستانه برای سوری های ساکن این منطقه است.  
206
 

پربیننده ترین خبرها