نماينده عراقی:

روابط عراق و ايران براساس منافع ملي است

روابط عراق و ايران براساس منافع ملي است
پنج‌شنبه 16 تير 1390 - 09:10

عضو مجلس نمايندگان عراق با تاکيد بر لزوم تقويت همکاري هاي دوجانبه با ايران گفت: روابط تهران و بغداد براساس منافع ملي دو کشور ترسيم شده است.

"علي الشلاه" در گفت و گو با شبکه خبري العالم با استقبال از سفر "محمد رضا رحيمي" معاون اول رئيس جمهوري اسلامی ايران به عراق تاکيد کرد: روابط اقتصادي با سفر معاون اول رئيس جمهوري ايران به عراق مستحکم شده است، و اين امر به بهترين وجه نشان مي دهد که روابط بين ايران و عراق براساس تامين منافع ملي دو کشور است.

وي "ايران و عراق را دو کشور مهم منطقه" توصيف کرد و بر محافظت از روابط برادري و همسايگي بين دو کشور بويژه از طريق همکاري اقتصادي و اجراي طرح هاي مشترک اقتصادي و عمراني تاکيد کرد و گفت: ايران و عراق بايد از طريق همکاري با يکديگر فرصت را از دست برخي کشورها که مي خواهند آنها را تضعيف کنند، بگيرند.

الشلاه ديدار رحيمي و هيئت همراه از بغداد را گام مثبتي در روابط دوجانبه بين ايران و عراق توصيف و ابراز اميدواري کرد که اين روابط همچنان مستحکم و در مسير درست خود در حرکت باشد و زخم هاي عميق برجاي مانده از دوره ديکتاتوري رژيم صدام در ياد و خاطره مردم دو کشور و عواقب تجاوزگري اين رژيم به ايران و کويت را از بين ببرد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها