آزادسازی یک منطقه راهبردی در اطراف دمشق

آزادسازی یک منطقه راهبردی در اطراف دمشق
چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 09:41

ارتش سوریه منطقه راهبردی "القصب" و مناطق اطراف آن در جنوب شرقی دمشق را طی یک عملیات غافلگیرانه علیه تروریست ها تحت کنترل درآورد.

العالم - سوریه

ستاد اطلاع رسانی جنگ سوریه اعلام کرد، ارتش سوریه و متحدان آن در عملیاتی غافلگیرکننده از سه محور ذیل، این منطقه را تحت کنترل درآوردند:
محور اول: از سمت «رسم الصبیحه» واقع در شمال «بیر القصب» صورت گرفت و در نتیجه آن نیروهای سوری موفق شدند بر مناطق و روستاهای «ام جدیان، رسم العبده، شلیل، زفره و عره الصریخی» مسلط شوند.

محور دوم: پیشروی ارتش سوریه از سمت «تل الرابیه» به سمت شمال غرب «بیرالقصب» انجام گرفت و مناطق «تل مریم، مطر القصا، کوه البیر، بیر القصب و خربه القصب» تحت کنترل نیروهای سوری درآمد.

محور سوم: نفوذ ارتش سوریه از این محور از سمت «تل الرابیه غربی» به سمت غرب «بیر القصب» صورت گرفت که به دنبال آن مناطق «سهل الزنیبه و تلول النهدین» تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه قرار گرفت.

در همین راستا، گروههای مخالف حکومت سوریه روز (سه شنبه)، حمله گسترده ارتش و نیروهای متحد آن را در منطقه بیرالقصب تاییدکرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "سعدالحاج" سخنگوی گروهک موسوم به "أسود الشرقیه" یکی از بزرگترین گروههای مخالف مسلح در منطقه، اعلام کرد: این حمله از بامداد سه شنبه آغاز شد.

الحاج افزود: صدها نظامی سوار بر دهها خودروی نظامی و تانک به منطقه بیرالقصب در 75 کیلومتری جنوب شرقی دمشق مشرف به منطقه بیابانی نزدیک به مرز اردن و عراق حمله ورشدند.

منطقه بیرالقصب پس از عقب نشینی گروهک تروریستی داعش از آن در کنترل عناصر مسلح موسوم به "ارتش آزاد سوریه" قرار گرفت. تروریست های داعش چند ماه پیش به منظور تقویت بنیه دفاعی خود در شهر رقه برای مقابله با حملات ائتلاف بین  المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا و همچنین استان دیر الزور برای جلوگیری از پیشروی نیروهای دولتی سوریه، از منطقه بیرالقصب عقب نشینی کردند.

بیرالقصب نقطه آغاز حملات مستقیم تروریست ها به مناطق شرقی دمشق و پایگاهی برای حفظ سیطره این عناصر بر بخش های گسترده ای از منطقه بیابانی سوریه به شمار می آمد.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها