فعال سياسی ليبيايي خبر داد:

پیشروی انقلابیون به سمت طرابلس

پیشروی انقلابیون به سمت طرابلس
پنج‌شنبه 16 تير 1390 - 10:10

يک فعال سياسي ليبيايي گفت، انقلابيون ليبي طي دو روز گذشته به پيشرفت هاي نظامي مهمي دست يافته، و به سمت شهر "طرابلس" پايتخت اين کشور پيشروي کرده اند.

"ادريس ادبيش" در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مردم ليبي عامل تعيين کننده و مهم براي شکست نيروهاي قذافي در ميدان نبرد به شمار مي روند.

وي با اشاره به وجود اطلاعات دقيق درباره کنترل انقلابیون بر ناحيه "الکواليش" نزديک "غريان" بعنوان بزرگ ترين شهر منطقه الجبل در غرب ليبي گفت: کنترل انقلابیون بر منطقه الكواليش،  بستر ارتباط با ساير نيروهاي انقلابی درمناطق ديگر از جمله منطقه مهم "الزاويه" را فراهم مي کند.

ادبيش تاکيد کرد: انقلابیون مستقر در منطقه الجبل، کنترل همه نواحي آزاد شده را در دست دارند، و اقدام نيروهاي قذافي و مزدوران او در استفاده از موشک هاي "گراد" و توپخانه باعث کشته و زخمي شدن شماري از انقلابیون و شهروندان شده است.

وي افزود: قذافي تنها زماني به مذاکره نهايي و فرار از ليبي فکر خواهد کرد که يقين کند نبرد را باخته و جان خود و فرزندانش در خطر است.

ادبيش خاطرنشان کرد: قذافي انقلابیون را به رسميت نمي شناسد، و حتي مردم ليبي را تحقير مي کند؛ اما درمقابل تعاملي متفاوت با سازمان پيمان آتلانتيک شمالي "ناتو" و غربي ها دارد، به گونه اي که از دادن نفت به آنها سخن مي گويد و براي نجات رژيم خودش، مدعي مي شود که به منظور حاکميت قانون و برقراري دموکراسي در ليبي تلاش خواهد کرد.



پربیننده ترین خبرها