وبگاه عربی:

واکنشهای متفاوت درباره برکناری بن نایف درعربستان

واکنشهای متفاوت درباره برکناری بن نایف درعربستان
چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 16:54

تارنمای عربی بیست و یک در گزارشی نوشت واکنشهای ضد و نقیضی درباره برکناری بن نایف ولیعهد عربستان سعودی از مقامش و تعیین بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید وجود دارد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش پایگاه اینترنتی عربی 21 ، سعودی ها صبح امروز(چهار شنبه) از تصمیمات مهم پادشاه غافلگیر شدند.

مهمترین تصمیم برکناری محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور از همه مناصبش و تعیین محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد، بوده است.

از مهمترین تصمیمات جدید در ساختار سیاسی عربستان سعودی اصلاح قانون اساسی درباره تعیین پادشاهان است زیرا براساس این تعدیل نوادگان عبدالعزیز پادشاه مؤسس می توانند هدایت کشور را در آینده بر عهده گیرند. در حالیکه پیش از این تعدیل حکومت فقط به فرزندان عبدالعزیز تعلق می گرفت.

عربی بیست و یک واکنشهای ضد و نقیضی را درباره تصمیمات پادشاه رصد کرده است. برخی ناظران می گویند برکناری بن نایف و تعیین بن سلمان به جای وی امر غیر منتظره ای نبوده است. اما آنچه سبب غافلیگری شده سرعت این تصمیم گیری و مرتبط کردن آن به بحران خلیج فارس از سوی برخی ها است. گفته می شود امیر محمد بن نایف از رفتارهایی که با قطر شده است راضی نبود.

وبلاگ نویسان سعودی درباره دوره جدید ابراز نگرانی کردند زیرا مرحله آینده شاهد چالشهای متعددی در منطقه خواهد بود. همچنین این وبلاگ نویسان ابراز امیدواری کردند ملک سلمان و پسرش محمد عربستان را به ثبات سیاسی و اقتصادی هدایت کنند.

از جمله تصمیمات بارز بازگشت همه پاداشهای کارکنان بخش عمومی بوده است اما مردم نیز خواستار برقراری مجدد پاداشهای سالیانه خود شدند./خبرگزاری صدا وسیما

پربیننده ترین خبرها