عضو ارشد فتح:

«عباس» غزه را «منطقه شورشی» اعلام نمی‌کند

«عباس» غزه را «منطقه شورشی» اعلام نمی‌کند
پنج‌شنبه 1 تير 1396 - 04:46

یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که اگر غزه به عنوان «منطقه شورشی» اعلام شود تبعات سنگینی دارد و بعید است رئیس تشکیلات خودگردان دست به اینچنین اقدامی بزند.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد اشتیه» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که بعید است «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نوار غزه را به عنوان «منطقه شورشی» اعلام کند.

اشتیه به خبرگزاری «آناتولی» گفت: این موضوع تبعات بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت و فتح قصد ندارد غزه را با توپ و تانک به سمت خود برگرداند، بلکه راه گفت‌وگو و توافق را برای این کار انتخاب خواهد کرد.

این عضو فتح در ادامه تصریح کرد: فتح برای تعامل فوری با حماس آماده است در صورتی که حماس طرح محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را بپذیرد؛ طرحی که انحلال کمیته اداری مسئول نوار غزه، تحویل وظایف دولت توافق ملی و آمادگی برای انتخابات را مطرح می‌کند. حماس تا این لحظه پاسخ واضحی به موضوع مذکور نداده است.

اشتیه برخی گزارش‌ها درباره قصد فتح برای اعزام هیأتی به نوار غزه به عنوان فرصت آخر برای پایان دادن به اختلافات را رد کرد و افزود: عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی فتح، کانال ارتباط با حماس است.

این مقام وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به برخی خبرها مبنی بر توافق میان حماس و «محمد دحلان» عضو جدا شده فتح برای حل مشکلات غزه گفت: اطلاعی در این خصوص نداریم و آنچه می‌دانیم فقط در رسانه‌ها شنیده‌ایم. هر کسی خواستار حل مسایل غزه است باید به آشتی روی بیارود، زیرا این راحت‌ترین و سریع‌ترین راه است.

زمانیکه شماری از سران حماس از دوحه (پایتخت قطر) اخراج شده‌اند و آمریکا و رژیم صهیونیستی از لبنان خواسته‌اند که سران حماس را میزبانی نکند، روزنامه‌ «اسرائیل هیوم» در گزارشی اعلام کرد «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امکان اعلام نوار غزه به عنوان «منطقه شورشی» را بررسی می‌کند./فارس

پربیننده ترین خبرها