واکنش رئیس مجلس عراق به انفجار مسجد جامع موصل

واکنش رئیس مجلس عراق به انفجار مسجد جامع موصل
پنج‌شنبه 1 تير 1396 - 14:07

رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت که انفجار مسجد نوری و گلدسته الحدباء نشانه تفکر بیمار تروریست هاست

العالم عراق
.
به گزارش پایگاه عراقی السومریه، سلیم الجبوری ، رئیس مجلس نمایندگان عراق دربیانیه ای اعلام کرد گروه وحشی داعش بعد از به کار گیری انواع روش های شکنجه و کشتار وحشیانه علیه اهالی موصل، جنایتی جدید را مرتکب شد، این گروه به منفجر کردن مسجد جامع النوری و گلدسته آن یعنی الحدباء اقدام کرد که یکی از آثار بارز دینی و تاریخی نه فقط برای اهالی موصل بلکه برای همه عراقی ها به شمار می رود.
وی اظهار داشت که این اقدام، نشان دهنده تفکر بیمار تروریست ها و ذهنیت انتقام جویانه آنان است که حتی مراکز عبادی از دست آنان خلاصی ندارند.

الجبوری ضمن قدردانی از نیروهای مسلح عراقی بابت پیروزی های شان در نبرد با داعش ، آن ها را به تعجیل در آزادسازی برادران غیرنظامی شان در بخش قدیمی موصل که با وجود اقدامات وحشیانه تروریست های داعش در شرایطی سخت و اوضاعی فاجعه بار زندگی می کنند، فرا خواند.
الجبوری بر لزوم تلاش برای ریشه کنی عناصر فاسد داعشی و جنایت های فجیع آنان درحق اهالی موصل و بقیه مناطق عراق تاکید کرد.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز چهارشنبه تاکید کرد انفجار گلدسته الحدباء به منزله اعلام رسمی شکست داعش است.
درهمین حال، فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق نیز انفجار گلدسته الحدباء و مسجد النوری را محکوم و برلزوم تلاش برای بازسازی هرچه سریعتر آن ها تاکید کرده بود.
فرماندهی عملیات موسوم به «نینوا ما می آییم»، پیشتر از اقدام داعش در منفجر کردن مسجد النوری وگلدسته آن در ساحل راست موصل خبر داده بود و ازآن به عنوان یک جنایتی تاریخی یاد کرده بود.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها