همگرایی ایران وعراق درخدمت جهان اسلام

همگرایی ایران وعراق درخدمت جهان اسلام
پنج‌شنبه 16 تير 1390 - 12:54

يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، همگرايي و گسترش روابط ايران و عراق را به نفع دو کشور، منطقه و جهان اسلام دانست و بر" کوتاه شدن دست بيگانگان از منطقه " تاکيد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین " حسین ابراهیمی" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به اهمیت سفرهیات عالیرتبه ایرانی به عراق به ریاست " محمدرضا رحیمی " معاون اول رییس جمهوری ،افزود: هدف این سفر اعلام آمادگی ایران برای کمک به دولت و ملت عراق است.

وی تصریح کرد:ايران و عراق دو کشور مهم هستند که رشته هاي پيوندي همانند همسايگي، عقايد، تاريخ و مرزهاي مشترک آنها را به يکديگر مرتبط کرده است و به همین دلیل ما خواستار روابطي بهتر با عراق خصوصا در زمينه های اقتصادي و سرمايه گذاري مشترک هستيم .

 

ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر لزوم همگرايي بيشتر و تقويت روابط ميان کشورهاي اسلامي تاکيد و تصریح کرد: اميدواريم همه کشورهاي اسلامي به روابط متقابل اهميت بدهند و مسائل حاشيه اي را کنار بگذارند و در حل و فصل مسائل منطقه با يکديگر متحد و هماهنگ باشند .

ابراهيمي درباره سنگ تراشی آمريکاي اشغالگردرمسیر تقويت روابط ايران و عراق گفت : ما نباید منتظر اقدام آمريکا باشيم و اهميتي به نظرات مقامات آمريکايي بدهيم زيرا آنها هرگز به ما اجازه نخواهند داد با يکديگر متحد باشيم تا پيشرفت کنيم.

وی افزود : جنگي که رژيم صدام معدوم عليه ايران از سال 1980 تا سال 1988 به راه انداخت با چراغ سبز آمريکا بود ، کاخ سفید خواهان نزديکي و همکاري کشورهاي اسلامي خصوصا ايران و عراق نيست و اين نزديکي و هماهنگي را بر خلاف منافع خود مي داند .

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهارداشت: بايد دست آمريکا و هم پيمانانش را از سر کشورهای اسلامی قطع کنيم و نبايد اجازه بدهيم که در جهان اسلام نفوذ کند.

 

ایران در امور کشورهای دیگر دخالت نمی کند

ابراهیمی در ادامه گفت وگو با العالم تاکید کرد: ايران ثابت کرده است که در امور داخلي کشورهاي ديگر دخالت نمي کند و به عراق چشمداشتي نداشته است و نخواهد داشت و تنها برای کمک به دولت و ملت عراق تلاش می کند.

 

درخواست اخراج منافقین حق مردم ایران و عراق است

وی درباره تشکيل کميته اي شامل عراق، ايران و صليب سرخ جهاني براي بررسي مساله اعضای گروهک  تروريستي منافقين مستقر در اردوگاه اشرف گفت: ادامه حضور اعضای گروهک تروريستي منافقين در خاک عراق براي کشورهاي همسايه آن و عراق جديد خطرناک است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان کرد: درخواست برچیدن اردوگاه اشرف و اخراج منافقین از خاک عراق یکی از مطالبات اصلی جمهوري اسلامي ايران و حق مسلّم و عادي ايراني ها و عراقي ها است تا از دست اين غده سرطاني رها شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها