درخواست‌های امارات برای رفع تحریم قطر

درخواست‌های امارات برای رفع تحریم قطر
پنج‌شنبه 1 تير 1396 - 23:47

وزیر مشاور در امور خارجه امارات درخواست های کشورهای حاشیه خلیج فارس و مصر برای پایان دادن به تحریم قطر را تعیین کرد.

العالم - خاورمیانه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انور قرقاش در گفتگو با روزنامه سعودی الحیات، فهرست درخواستهای کشورهای حاشیه خلیج فارس و مصر برای پایان تحریم های قطر از جمله توقف حمایت دوحه از تروریسم و نیز پناه ندادن به شخصیتهای تحت تعقیب بین المللی و منطقه ای را تعیین کرد. 

وی با اشاره به حمایت مالی قطر از افراطگرایی و جنبشهای تروریستی در سوریه و لیبی و نیز پناه دادن به شخصیتهایی که در لیست سیاه بین المللی قرار دارند، گفت: اگر قطر بخواهد به دامان همسایگان عرب خود بازگردد باید به تصمیمات شورای همکاری پایبند باشد.

قرقاش افزود: شیخ تمیم بن حمد هنگام امضای توافق ریاض در سال 2014 از سیاست های پدرش صرف نظر کرد بویژه پس از آنکه با پخش نوارهای ویدئویی که طرحهای قذافی برای ترور ملک عبدالله را نشان داد، در تنگنا قرار گرفت.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات با بیان اینکه "چرا قطر گروگان ها در عراق و سوریه را با اموال هنگفت مبادله کرد؟" گفت: اگر قطر بخواهد به سیاستهای خود ادامه دهد، ما روابط خود را با آن قطع خواهیم کرد و اگر می خواهد فرودگاه ها و دیگر مراکزش به روی جهانیان باز باشد، باید آنها را به روی همسایگان عرب خود ببندد.

210 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها