انفعال آمریکا در برابر سخنان قاطع رهبر انقلاب

انفعال آمریکا در برابر سخنان قاطع رهبر انقلاب
جمعه 2 تير 1396 - 06:53

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود، ضمن خودداری از واکنش به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر عراق، ایران را یک نیروی بی ثبات کننده در منطقه و جهان دانست.

العالم - ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ هیثر نوئرت پنجشنبه در نشست خبری خود در وزارت خارجه آمریکا  به پرسشی درباره ایران پاسخ داد.

خبرنگار پرسید: آیت الله (سید علی) خامنه ای (رهبر معظم انقلاب) در ایران صحبت های تندی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق داشت و به وی درباره تضعیف کردن حشد الشعبی و اتکا به آمریکا هشدار داد. (آیت الله) خامنه ای همچنین آمریکا و عربستان سعودی را به ایجاد دولت اسلامی عراق و سوریه (داعش) متهم کرد. (آیت الله) خامنه ای مخالفت خود را با حضور نیروهای آمریکایی در عراق بیان کرد. پاسخ شما به همه اینها چیست؟

هیثر نوئرت گفت: همانطور که همه شما در اینجا مثل گذشته مشاهده کردید، درخصوص صحبت های مقامات مختلف خارجی، من قصد ندارم درباره تک تک صحبت ها اظهار نظر کنم اما ما می توانیم بگوئیم که همکاری با دولت عراق محکم است. آنها شریکی قوی برای ما بودند و این شراکت و همکاری ادامه خواهد یافت و تغییر نخواهد کرد.

خبرنگار گفت: آیا شما نگران هستید که اگر داعش شکست بخورد و هیچ قدرت حاکمی برای جایگزینی آن نباشد، ایران از وضعیت بهره برداری کند و همپیمانان خود را سر کار آورد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ ادعا کرد: ایران همچنان یک نیروی بی ثبات کننده در منطقه و در سراسر دنیا است. به نظر من بسیاری این استدلال را مطرح می کنند . قطعا این یک نگرانی باقی خواهد ماند، اما ما به دولت عراق اطمینان داریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها