روابط سعودیها و صهیونیستها آشکارتر می شود

خرید نظامی رژیم سعودی با چراغ سبزاسراییل

خرید نظامی رژیم سعودی با چراغ سبزاسراییل
پنج‌شنبه 16 تير 1390 - 13:23

روزنامه " سيدويتچي سايتونگ" فاش کرد که آمريکا و رژيم صهيونيستي ازمعامله تسليحاتي آلمان و عربستان سعودي مطلع بوده و اعتراض نکرده اند.

دولت آلمان که تاکنون برای " تضمین امنیت " رژیم اشغالگر اسراییل از فروش سلاح های سنگین به عربستان سعودی خودداری می کرد، تصمیم گرفته است تا 200 تانک از نوع " لیوپارد2" به رژیم سعودی بفروشد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، " دانی یعالون "معاون وزیر امور خارجه

در پاسخ به پرسشی در باره این معامله تسلیحاتی آلمان و رژیم سعودی ، گفته است که " اسراییل به دولت آنگلا مرکل اعتماد کامل و تمام دارد".

وی با بیان اینکه درجریان جزییات فروش تانک های آلمانی به رژیم سعودی نیست، می افزاید: طبیعی است که در باره اینگونه معاملات بطور علنی صحبت نشود.

یعالون از آلمان به عنوان شریک مهم اروپایی رژیم صهیونیستی یاد کرده است.

برخی طرف ها معتقدند که به علت آشکار شدن این معامله تسلیحاتی ممکن است رژیم صهیونیستی برای رهایی دولت مرکل از فشارها،  یادداشت گلایه آمیزی به دولت آلمان بدهد.

این معامله تسلیحاتی با مخالفت شدید مخالفان دولت مرکل مواجه شده است.

مخالفان دولت مرکل گفته اند که فروش تانک ها به رژیم سعودی که با اعزام زره پوش ها و سلاح های سنگین به بحرین برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور مرتکب جنایت شده، اهانت به قیام های مردمی در برخی کشورهای عرب منطقه است.

مردم آلمان نیز با برگزاری تظاهرات از دولت این کشور خواسته اند که فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند.

اما وزیر دفاع آلمان برای توجیه معامله فروش سلاح سنگین به عربستان سعودی و رهایی از انتقادهای داخلی تاکید کرده است که " این معامله برای افزایش قدرت عربستان در برابر ایران است".

 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها