قوانین سخت جمهوری آذربایجان برای فعالیت های مذهبی

قوانین سخت جمهوری آذربایجان برای فعالیت های مذهبی
جمعه 2 تير 1396 - 12:22

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان قانون جدید مجلس این کشور را مبنی بر تشدید کنترل مراکز دولتی بر فعالیت های مذهبی روحانیون برای اجرا ابلاغ کرد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان در تغییرات قانون آزادی اعتقادات دینی که به تایید رییس جمهوری این کشور رسید، آمده است: تبلیغ دین توسط خارجی ها و افرادی که تابعیت (جمهوری آذربایجان) ندارند، بجز کسانی که مرکز دینی (اداره مسلمانان قفقاز) آنها را دعوت کرده باشد، ممنوع است.

در این قانون همچنین ممنوعیت فارغ التحصیلان مراکز تحصیل دینی خارج از کشور از اجرای آیین های دینی در جمهوری آذربایجان مورد تاکید قرار گرفته و آمده است فقط فارغ التحصیلانی که مرکز دینی این کشور (اداره مسلمانان قفقاز) با هماهنگی سازمان دولتی ذیربط اجازه فعالیت برای آنها را صادر می کند، اجازه اجرای آیین های دینی را در جمهوری آذربایجان دارند.

در یک ماده دیگر از قانون آزادی اعتقادات دینی ، به مرکز دینی صلاحیت انحصاری اعزام طلاب علوم دینی به خارج برای تحصیل و مبادله طلبه و کارشناس و استاد علوم دینی با سایر کشورها داده شده است.

رییس جمهوری آذربایجان همچنین با امضای بخشنامه دیگری، هیات دولت این کشور را ملزم کرد بسته تغییرات لازم در سایر قوانین مرتبط با  تغییرات در قانون آزادی اعتقادات دینی را  در مدت سه ماه آماده و برای تصویب ارایه کند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها