اتهام زنی رسانه های امارات به قطر

اتهام زنی رسانه های امارات به قطر
جمعه 2 تير 1396 - 12:57

رسانه های امارات به انتشار آنچه اعترافات گروهی از اتباع قطری و خبرنگاران پرداختند و اعلام کردند که این اعترافات بیانگر حمایت مالی دوحه از گروه های تروریستی برای برهم زدن امنیت منطقه است .

العالم - خاورمیانه

برخی از شبکه های ماهواره ای امارات دیروز آنچه را اعترافات یک افسر اطلاعاتی قطری خواندند ، پخش کردند که در این اعترافات نظام دوحه به تشکیل یک ارتش الکترونیکی برای "نشر شایعات" و "سیاه نمائی اوضاع داخلی امارات" متهم شده است.
خبرگزاری رسمی قطر به نقل از شیخ سیف بن احمد آل ثانی رئیس دفتر ارتباطات قطر گزارش داد : اعترافاتی که شبکه های ابوظبی و امارات پخش کردند ، با اجبار و شکنجه فرد مذکور (حمد علی محمد الحمادی) در سال 2014 در مقر سرویس اطلاعاتی امارات گرفته شده است.  
رسانه های امارات هم اعلام کردند: دو خبرنگار سابق شبکه الجزیره قطر به دستگاه قضائی کانادا برای اخذ غرامت میلیون ها دلاری از نظام دوحه شکایت کرده اند زیرا این شبکه خبرنگاران مذکور را مجبور کرده بود گزارشی تهیه کنند که از جزئیات این گزارش مطلع نبودند و پس از تهیه گزارش با اتهاماتی از سوی دستگاه قضائی مصر روبرو شدند. دستگاه قضائی مصر حکم حبس این دو خبرنگار را به علت تهیه گزارش مذکور صادر کرده است.
این دو خبرنگار می گویند که مدارکی در دست دارند که نشان می دهد قطر و شبکه الجزیره از اخوان المسلمین و گروه های افراطی در سوریه ، عراق و لیبی حمایت تبلیغاتی ، مالی و لجستیکی می کنند و نظام حاکم دوحه به افرادی افراطی از اروپا و آمریکا پناه داده است. 

214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها