کشته شدن سرکرده جنبش "حسم" در غرب قاهره

کشته شدن سرکرده جنبش
شنبه 3 تير 1396 - 09:36

وزارت كشور مصر از کشته شدن سرکرده یک گروه مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی این کشور در بزرگراهی در غرب قاهره خبرداد.

العالم - مصر

به گزارش شبکه روسیاالیوم، وزارت کشور مصر با صدور بیانیه ای در صفحه کاربری خود در "فیسبوک" اعلام کرد: پلیس با تعقیب دو خودرو متعلق به عناصر تندور، با آنها درگیرشد که در این درگیری یکی از سرکرده های عناصر مسلح که راننده یکی از خودروها بود، کشته و بقیه عناصر با خودروی دیگر گریختند.

در این بیانیه، نام عنصر کشته شده "محمد عبدالمنعم زکی ابو طبیخ" یکی از سران جنبش (حسم) و وابسته به اخوان المسلمین مصر عنوان شده که مسئولیت حمایت مالی از این جنبش را بر عهده داشته است.
در همین حال، جنبش (حسم) مسئولیت انفجار یکشنبه گذشته در قاهره را که به کشته شدن یک افسر پلیس و چهار نظامی دیگر انجامید، برعهده گرفت. این جنبش پیشتر نیز حملاتی را در قاهره و دیگر شهرهای مصر مرتکب شده بود.

دولت مصر، جنبش حسم را شاخه نظامی جمعیت اخوان المسلمین می داند اما این جمعیت دخالت در هرگونه خشونتی را تکذیب می کند.

از سویی، وزارت کشور مصر، شامگاه پنجشنبه از کشته شدن دستکم هفت عنصر افراطی در درگیری با نیروهای امنیتی در منطقه صحراویه در استان اسیوط در جنوب این کشور خبرداد.
دولت مصر حالت فوق العاده ای را که از آوریل گذشته اعلام کرده بود برای سه ماه دیگر تمدیدکرد. این اقدام پس از حملات تروریستی به دو کلیسا در شهرهای اسکندریه و طنطا اتخاذشد که در آن دستکم 45 تن جان خود را از دست دادند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها