تخلیه هزاران نفر از برج های انگلیس

تخلیه هزاران نفر از برج های انگلیس
يکشنبه 4 تير 1396 - 00:08

هزاران تن از مردم انگلیس از 650 آپارتمان در برج های این کشور تخلیه و به مکان های امن منتقل شدند.

خبرگزاری فرانسه (AFP)، گزارش کرد : در میان افزایش نگرانی ها در خصوص امنیت ساختمان های بلند، تخلیه مردم از آپارتمان ها و انتقال آنها به پناهگاه ها از روز جمعه و از شمال شهر لندن آغاز شده است. این اقدامات در پی آتش سوزی برج گرنفل لندن در روز 14 ژوئن (24 خرداد) که منجر به فاجعه کشته شدن حداقل 79 تن شد، صورت می گیرد.
تخمین زده می شود که حدود 600 برج در انگلستان، وضعیتی مشابه برج گرنفل را داشته باشند.
توجه عموم مردم به سوی مواد به کار رفته در سطح خارجی برج گرنفل در لندن جلب شده است (موردی که باعث گسترش سریع آتش شد)، اما تا کنون موارد دیگری که خطر آتش سوزی را افزایش می دهند، یافت شده است.
دولت انگلیس روز شنبه اعلام کرد که بعد از انجام آزمایش های انجام شده، 27 ساختمان بلند در لندن، منچستر و پورتسموث دارای شرایط استاندارد ایمنی نیستند.
هزاران تن از ساکنان سراسیما ساک و چمدان هایشان را بستند تا راهی پناهگاه ها شوند. بسیاری از آنها به خاطر شرایط پیش آمده گیج و عصبانی بودند.
شورای کمدِن (Camden) تنها نهاد رسمی است که از ساکنان آپارتمان ها خواسته است تا محل زندگی خود را ترک کنند.
گفته می شود که تا کنون 4000 نفر از 650 آپارتمان تخلیه شده اند؛ گزارش های اولیه تعداد آپارتمان های تخلیه شده را تا 800 مورد عنوان کرده بودند.
بسیاری از ساکنان این آپارتمان ها از اوضاع به وجود آمده بسیار ناراضی هستند. برخی از آنها می گویند که چند سال منتظر بوده اند تا آپارتمان خود را تحویل بگیرند، اما حال با این وضع روبرو شده اند.
بر اساس گزارش های محلی، ساکنین برج های یادشده قرار است تا انجام کامل تحقیقات به هتل و یا اتاق های موقت منتقل شوند.
آتش سوزی هفته گذشته در برج مسکونی گرنفل از طبقه چهارم این برج آغاز و سپس به طبقات فوقانی سرایت کرد. به گفته شاهدان، در زمان وقوع این آتش سوزی، آژیر حریق برج به صدا در نیامد و این درحالی است که سال گذشته میلادی ده میلیون پوند هزینه تعمیرات این ساختمان شده است.
طبق گزارشها این آتش سوزی از یک یخچال فریزر معیوب آغاز شد و با سرایت به روکش های آلومینیومی قابل اشتعال این بنا، به سایر طبقات سرایت کرد./ خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها