اختلاف در حزب محافظه کار انگلیس بر سر نخست وزیر جدید

اختلاف در حزب محافظه کار انگلیس بر سر نخست وزیر جدید
يکشنبه 4 تير 1396 - 12:37

حزب محافظه کار انگلیس برخی از اعضای این حزب، فیلیپ هاموند، وزیر دارایی فعلی این کشور را برای پست نخست وزیری در نظر گرفته اند.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، روزنامه تایمز به نقل از یک مقام مسئول در حزب محافظه کار که نخواست نامش فاش شود گفت: "به اعتقاد احتمال انتخاب فیلیپ هاموند به عنوان نخست وزیر بیش از دیگران است و دیوید دیویس نیز وزیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) خواهد شد. هاموند بیش از نخست وزیر فعلی قابل اعتماد است.
این روزنامه تصریح می کند که با این حال ممکن است انتصاب هاموند به عنوان نخست وزیر با مخالفت برخی اعضای بدبین اتحادیه اروپا که از دیدگاه وی درباره "برگزیت محدود" و تمرکز بر موضوع اشغال و فرصت های شغلی و نه نظارت بر مهاجرت ناراضی هستند، رو به رو شود.
اعضای حزب معتقدند هاموند اگر دیوید دیویس، وزیر فعلی امور برگزیت را به عنوان معاون خود انتخاب کند، می تواند از سد مخالفان خود در اتحادیه اروپا بگذرد.
به گزارش تایمز، برخی از اعضای حزب محافظه کار معتقدند دیویس هم می تواند نخست وزیر شود اما اکثر آنها هاموند را برای این پست مناسب می دانند.
این روزنامه همچنین تصریح می کند که "بوریس جانسون"، وزیر خارجه انگلیس نیز یکی دیگر از کاندیدهای احتمالی نخست وزیری است.
گفتنی است حزب محافظه کار به ریاست ترزا می، نخست وزیر کنونی در انتخابات پارلمانی اخیر که در روز 8 ژوئن برگزار شد به پیروزی رسید اما نتوانست اکثریت مطلق را در پارلمان به دست آورد لذا باید دولت ائتلافی تشکیل دهد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها