یمن.. عیدی آمیخته به وبا

یمن.. عیدی آمیخته به وبا
يکشنبه 4 تير 1396 - 15:15

سازمان های وابسته به سازمان ملل پس از گذشت آمار افراد مشکوک به وبا از مرز 200 هزار نفر با میانگین ابتلای 5000 نفر در روز در یمن درباره شیوع وبا در بدترین شکل خود در جهان ابراز نگرانی کردند.

العالم - یمن
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم سازمان بهداشت جهانی و سازمان "یونیسف" وابسته به سازمان ملل با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند که شیوع وبا نتیجه مستقیم دو سال جنگ و درگیری شدید است.
بر پایه گزارش این سازمان ها وبا در یمن، کشوری که سالها درگیر جنگ داخلی بوده شیوع پیدا کرده و تقریبا به تمام استان ها رسیده است. تعداد قربانیان وبا در این کشور به 1310 نفر رسیده که یک چهارم آنها کودکان هستند در حالی که بیش از 200 هزار مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری در کمتر از دو ماه مشاهده شده است.
طبق این بیانیه از بین رفتن تأسیسات بهداشتی و آب و فاضلاب باعث شده است 14.5 میلیون نفر از آب سالم و بهداشتی و فاضلاب منظم محروم شوند و همین با تشدید شیوع بیماری شده است.
افزایش سوء تغذیه نیز باعث وخامت حال کودکان شده و آنها را بیش از پیش در معرض بیماری قرار داده است.
در این بیانیه تصریح شده است که یونیسف و سازمان بهداشت جهانی و متحدانشان تمام تلاش خود را برای توقف شیوع این بیماری به کار گرفته اند و فعالان این دو سازمان به طور بیست و چهار ساعته سرگرم رسیدگی به علل و عوامل شیوع این بیماری هستند.

جنگنده های ائتلاف سعودی در حملات خود به مناطق مختلف یمن، علاوه بر خانه ها و مساجد و بیمارستانها، تأسیسات زیربنایی و زیرساختها را نیز هدف قرار می دهند.

عربستان و همپیمانانش همچنین یمن را به صورت همه جانبه محاصره کرده و مانع از رسیدن کمکهای انسانی به مردم این کشور می شوند.
208

پربیننده ترین خبرها