سلاحهای رژیم سعودی درخدمت اسراییل

سلاحهای رژیم سعودی درخدمت اسراییل
پنج‌شنبه 16 تير 1390 - 17:12

يک کارشناس امور راهبردي با بيان اينکه سلاح هاي رژيم سعودي در خدمت رژيم صهيونيستي است، تاکيد کرد که "آمريکا به رژيم سعودي سلاح مي فروشد زيرا اطمينان دارد تهديدي براي اسراييل نيست.

" علی الاحمد" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: عربستان سعودی نیازی ندارد که 90 میلیارد دلار اسلحه از آمریکا خریداری کند زیرا سلاح های زیادی در گذشته از آمریکا ، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: کشوری با 25 میلیون نفر جمعیت و با مخازن و انبارهای پر از سلاح چه نیازی به خرید 150 میلیارد دلار سلاح جدید دارد.

این کارشناس امور راهبردی خاطرنشان کرد: رژیم سعودی چه نیازی به خرید 90 میلیارد دلار سلاح از آمریکا ، 50 میلیارد دلار از انگلیس و انعقاد قراردادهایی کلان با فرانسه و آلمان دارد.

الاحمد اظهارداشت: هدف اصلی رژیم سعودی از خرید سلاح تنها حمایت از کارخانه های سازنده انواع سلاح ها و شرکت های نظامی غربی است تا بتوانند به فعالیت خود در تولید سلاح های بیشتر و استفاده از میلیاردها دلار درآمد فروش این سلاح ها برای تضمین سلطه نظامی خود و ترساندن دیگر کشورهای ادامه دهند.

وی تاکید کرد: رژیم سعودی تاکنون برای حفظ خود و همپیمانانش از سلاح های غربی استفاده کرده و نمونه آن مقابله با گروه حوثی های یمن بوده است هرچند در جنگ با این گروه شکست خورد.

این کارشناس امور راهبردی به استفاده سلاح ها توسط ارتش اشغالگر سعودی علیه مردم بحرین اشاره کرد و

گفت: رژیم سعودی تلاش می کند از طریق انعقاد قراردادهای خرید سلاح به تقویت امنیت داخلی خود کمک و حمایت غربی ها و سکوت آنها درمقابل جنایتش از جمله نقض حقوق مردم را بدست آورد.

الاحمد با بیان اینکه " لابی صهیونیست ها در آمریکا به قراردادهای سرسام آور نظامی با رژیم سعودی در سال های گذشته اعتراض نکرده و کنگره هم آمریکا هم درقبال آن سکوت کرده است و حتی برخی طرف های آمریکایی مورد حمایت صهیونیست ها اعتراضی نکرده اند زیرا مشتری رژیم سعودی می باشد که حاضر است تا 5 برابر قیمت واقعی سلاح ها را بپردازد.

پربیننده ترین خبرها