وبا بیش از 1300 یمنی را به کام مرگ کشید

وبا بیش از 1300 یمنی را به کام مرگ کشید
دوشنبه 5 تير 1396 - 12:42

سازمان بهداشت جهانی، از مرگ بیش از 1300 یمنی به علت ابتلا به بیماری وبا تا پایان آوریل گذشته در این کشور خبرداد. یمن با شدیدترین نوع شیوع وبا نسبت به دیگر نقاط جهان مواجه است.

العالم یمن

به گزارش خبرگزاری نووستی، این سازمان با صدور بیانیه ای در توییتر گفت: تنها طی دو ماه بیماری وبا همه استان های یمن را درنوردید و بیش از 1300 یمنی را به کام مرگ کشاند.
بر این اساس، تعداد افرادی که به بیماری وبا مبتلا شده‌اند از مرز 200 هزار نفر فراتر رفته و تاکنون نیز بیش از 1300 تن در یمن به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که یک چهارم از آنان کودک بودند.
انتظار می‌رود طی روزهای آینده آمار مرگ و میر ناشی از وبا در این کشور بالاتر هم برود. این دو آژانس سازمان ملل متحد می‌گویند آنها هر آنچه که می‌توانند برای جلوگیری از تسریع شیوع این بیماری به کار بسته‌اند.

در بیانیه آمده است: "ما با بدترین نوع شیوع بیماری وبا در دنیا مواجه هستیم. فقط در دو ماه این بیماری تقریبا به هر کدام از استان‌های این کشور جنگ‌زده سرایت کرده است". با این اوصاف تخمین زده می‌شود که کشور یمن با 5 هزار مورد جدید مبتلا به وبا روبه‌رو باشد.

سیستم بهداشت و آب کشور یمن پس از دو سال جنگ بین نیروهای دولتی با پشتیبانی سعودی‌ها و شورشیان حوثی رو به زوال رفته است. بیمارستان‌های مملو از جمعیت در یمن و کمبود غذا مشکلات جدی‌تری ازجمله سوءتغذیه را برای مردم در پی داشته که در این بین بیش از همه بچه‌ها هستند که بابت این مشکلات صدمه می‌خورند و در معرض ابتلا به وبا قرار می‌گیرند.

سازمان ملل متحد می‌گوید در حال اقدام به واکنش‌های سریع از طریق اعزام خانه به خانه تیم‌های امدادی است تا به مردم بگویند و آموزش بدهند که چطور از خودشان در برابر وبا با پاکیزه کردن آب و ذخیره آب تمیز محافظت کنند هر چند دسترسی به آب سالم در این منطقه محدود است.

آنچه که جنگ در یمن بر جای گذاشته است نیاز 18.8 میلیون نفر از 28 میلیون نفر جمعیت یمن به کمک‌های بشر دوستانه است با احتساب 7 میلیون نفری که در آستانه خطر قحطی قرار گرفته‌اند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها