نخست وزیر هند با ترامپ دیدار کرد

نخست وزیر هند با ترامپ دیدار کرد
سه شنبه 6 تير 1396 - 05:15

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دوشنبه با ناراندرا مودی نخست وزیر هند در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد.

العالم - آمریکا

ترامپ در این دیدار گفت: این مایه افتخار من است که از آقای مودی نخست وزیر هند در کاخ سفید استقبال کنم. او نخست وزیر بزرگی است. من با وی بارها صحبت کرده ام و مطالب زیادی درباره وی خوانده ام. او کارهای بزرگی در بخش اقتصاد انجام داده است. او بسیار خوب عمل کرده و من به وی تبریک می گویم.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: شراکت امنیتی با هند برای واشنگتن بسیار مهم است و روابط آمریکا با هند هیچگاه قوی تر و بهتر از اکنون نبوده است. هند یک دوست واقعی در کاخ سفید دارد.

ترامپ گفت: مشارکت امنیتی بین آمریکا و هند بسیار مهم است. ملت های ما مورد حمله شیطان تروریسم قرار گرفته اند و هر دو کشور ما مصمم به نابود کردن سازمان های تروریستی  و ایدئولوژی افراط گرایانه هستند. ما تروریسم اسلامی افراطی را نابود خواهیم کرد. ارتش ما هر روز به تلاش خود برای افزایش همکاری ها با هند ادامه می دهد و ماه آینده همراه با ارتش ژاپن ما رزمایشی مشترک را در اقیانوس هند برگزار خواهیم کرد. تعامل بین کشورهای ما می تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد. ما می توانیم با هم برای مقابله با تهدیدها و افزایش رشد اقتصادی تعامل کنیم.

نخست وزیر هند هم گفت: ما مطالب زیادی داریم که باید درباره آنها صحبت کنیم. من از رئیس جمهور آمریکا و همسر وی تشکر می کنم. من از آنها بسیار متشکرم. استقبال آنها از من به منزله استقبال از یک میلیارد و دویست میلیون نفر از مردم هند است. من از رئیس جمهور و همسرش تشکر می کنم. من به خوبی به یاد می آورم زمانی که حتی رئیس جمهور ترامپ به مقام ریاست جمهوری نرسیده بود او از من برای سفر به آمریکا دعوت کرد و وقتی هم که او رئیس جمهور شد از من دعوت کرد.

وی ادامه داد: من و ترامپ برای افزایش همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم موافقت کرده ایم.

پربیننده ترین خبرها