سرنگونی هواپیمای سوری و ضعف موشک آمریکایی

سرنگونی هواپیمای سوری و ضعف موشک آمریکایی
سه شنبه 6 تير 1396 - 06:42

حادثه سرنگونی هواپیمای سو-22 سوریه که ساخت دهه هفتاد قرن گذشته است توسط جنگنده اف 18 آمریکایی نشان داد که د رمعرفی عملکرد سلاح آمریکا مبالغه صورت گرفته و توان نظامی واقعی این کشور با آنچه گفته شده، مطابقت ندارد.

العالم - آمریکا

نشریه آمریکایی "نشنال اینترست" به نقل از منابع خود نوشت: با وجود پنهان کاری پنتاگون درباره جزئیات حادثه، هواپیمای سوریه توانست موشک هوا به هوای "AIM-9X" را از کار بیندازد.

این روزنامه افزود: خلبان اف 18 در فاصله حدود 600 متری هواپیمای سوری قرار داشت ولی موشک هایش در برابر موشک های حرارتی سوریه گمراه شدند و به هدف اصابت نکردند. حال این سوال مطرح است که خلبان سوری چگونه توانست با موشک های حرارتی قدیمی خود موشک های آمریکایی AIM-9X را با دستگاه های پیشرفته اش که با اشعه مادون قرمز کار می کنند گمراه کند، آن هم در فاصله ای به آن نزدیکی.

نشنال اینترست در ادامه می نویسد: این به آن معناست که خصوصیات موشک های جدید که جنگنده های آمریکایی به آنها مجهز هستند، به صورت مبالغه آمیز مطرح شده اند.

منابع مطبوعاتی آمریکا تاکید می کنند که هواپیمای آمریکایی که سو-22 را هدف قرار داد فقط با موشک AIM-120 AMRAAM توانست آن را سرنگون کند که درباره خصوصیات این موشک و میزان مطابقت آن با واقعیت هم بحث و جدل هایی هست زیرا موشک مذکور از زمان عملیات طوفان صحرا در عراق 13 بار شلیک شده که فقط 6 هدف را مورد اصابت قرار داده است.

گفتنی است جنگنده متعلق به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا روز هجدهم ماه جاری میلادی، هواپیمای سو-22 سوریه را به بهانه بمباران مناطق نزدیک به مواضع مخالفان مسلح سوری در رقه سرنگون کرد. در همین حال دمشق تاکید کرد که هواپیمایش برای انجام ماموریت و بمباران مواضع داعش آنجا بوده است.

202

پربیننده ترین خبرها