دمشق:آمریکا در ناآرامیهای سوریه دست دارد

دمشق:آمریکا در ناآرامیهای سوریه دست دارد
جمعه 17 تير 1390 - 04:37

وزارت امور خارجه سوريه با انتشار بيانيه اي تاکيد کرد، آمريکا در ناآرامي هاي اخير سوريه دست دارد و مخالفان را به گسترش دامنه ناآرامي ها تحريک مي کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این بیانیه آمده است: حضور سفیر آمریکا در شهر حماه بدون هماهنگی قبلی با وزارت امور خارجه سوریه، و برخلاف دستورالعملی که به همه سفارتخانه ها ابلاغ شده، دلیل آشکاری است که آمریکا در حوادث کنونی سوریه دست دارد و تلاش می کند با تشدید  بحران، اوضاع سیاسی و امنیتی سوریه مختل شود.

" رابرت فورد" سفیر آمریکا در دمشق دیروز پنجشنبه وارد شهر حماه در وسط سوریه شد که شاهد ناآرامی ها می باشد.

وزارت خارجه سوریه نسبت به خطرهای اینگونه اقدامات غیرمسئولانه سفیر آمریکا هشدار داده و تاکید کرده است که دمشق برای بازگرداندن امنیت و ثبات کامل به سوریه همه اقدامات لازم را انجام می دهد.

وزارت خارجه آمریکا اذعان کرده است که سفیر این کشور دیروز پنجشنبه وارد شهر حماه شده و امروز جمعه نیزدر این شهر، حضور دارد.

یک مسئول ارشد آمریکایی که خواسته است ، هویتش فاش نشود، گفت:ماموریت فورد در شهر حماه " برقراری تماس" با مخالفان دولت سوریه است

این مسئول آمریکایی افزود: می خواهیم مخالفان نظام سوریه ، نوع اقدامات سیاسی و چشم انداز نگاهشان برای آینده سوریه را بیشتر بشناسیم بنابراین ضروری است که با آنان درهرکجایی تماس بگیریم.

واشنگتن هفته گذشته به رابرت فورد برای تماس با مخالفان دولت سوریه چراغ سبز نشان داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها