مذاکرات "اسرائیل" و حماس با میانجی‌گری طرف سوم

مذاکرات
سه شنبه 6 تير 1396 - 14:24

یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی از مذاکرات محرمانه میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و این رژیم به منظور دستیابی به توافق جدید برای مبادله اسرا خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه رسمی  «کان» در گزارشی اعلام کرد که طی دوهفته گذشته، یک سری دیدارها ونشست های گسترده میان اسرائیل و جنبس حماس با میانجی گری یک طرف سوم درباره توافق جدید برای آزادی اسرای فلسطینی درازای تحویل اجساد دو نظامی که گفته می شود در باریکه غزه کشته شده اند، برگزار شد.

این درحالیست که طبق گزارش پایگاه اسرائیلیi24" ، حماس براین باور است که این دو نظامی صهیونیست، زنده هستند.

این گزارش بدون پرداختن به جزئیات بیشتر، افزود: براساس طرح یحیی السنوار از مسئولان جدید حماس، طرف اسرائیلی دیدارهایی را با مسئولانی از جنبش حماس، انجام داده است.
دراین گزارش آمده است که به دنبال سفر السنوار به قاهره در دو هفته پیش، روند دیدارها ومذاکرات غیرمستقیم برای مبادله افزایش یافته است.
یحیی السنوار از مسئولان حماس درغزه، حدود دوهفته پیش در صدر هیاتی از مسئولان بلندپایه حماس از جمله «روحی مشتهی» آزاده فلسطینی به مصر سفر و با مسئولان سازمان اطلاعات مصر درقاهره دیدار کرد.
با وجود خودداری رژیم صهیونیستی از پرداختن به جزئیات این تماس های گسترده برای امضای توافق مبادله اسرا، اما تلاش های مشابه این چنینی درگذشته شکست خورد و به هیچ توافقی درزمینه مبادله اسرا منجر نشد.

حدود هزار فلسطینی در 24 زندان و بازداشتگاه رژیم اشغالگر صهیونیستی دراسارت به سر می برند واز کم ترین خدمات انسانی محروم هستند ودرمیان آنان 1200 اسیر بیمار هستند که 12 نفرآنان به بیماری سرطان مبتلا هستند و 17 نفر ازآنان بیماری های قلب رنج می برند.

215

پربیننده ترین خبرها