آمریکا، چین را در فهرست سیاه قاچاق انسان قرار داد

آمریکا، چین را در فهرست سیاه قاچاق انسان قرار داد
چهارشنبه 7 تير 1396 - 10:13

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: آمریکا با وجود ایجاد روابط حسنه قابل توجه با پکن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، چین را در فهرست سیاه قاچاق انسان و هم سطح با کشورهای سوریه و کره شمالی قرار داد.

العالم ـ آمریکا

دستگاه دیپلماسی آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در نخستین گزارش سالانه دولت دونالد ترامپ در زمینه قاچاق انسان، چین را در زمره 23 کشوری قرار داد که «کوشش قابل توجهی» برای مبارزه با قاچاق انسان ندارند.
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در این گزارش سالانه اعلام کرد که پکن گام های جدی برای پایان دادن به روند قاچاق انسان به ویژه بیگاری کارگران کره شمالی در چین، انجام نداده است.
تیلرسون افزود: کره شمالی سالانه صدها میلیون دلار از طریق کارگرانی که برای بیگاری به چین و روسیه فرستاده شده اند، دریافت می کند و این روند نمی تواند ادامه یابد.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در این گزارش همچنین به کار اجباری اقلیت مسلمان «اویغورها» به نفع مقام های چینی اشاره می کند.
در همین زمینه «لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری اطمینان داده است که چین قاطعانه با قاچاق انسان مبارزه می کند و خواستار همکاری با تمام کشورها علیه این جنایات است.
در گزارش سالانه یاد شده، برخلاف پیش بینی هایی مبنی بر ایجاد روابط حسنه بین روسیه و آمریکا در دوران ترامپ، نام مسکو برای پنجمین سال متوالی در این فهرست آمده است.
ایوانکا ترامپ دختر و یکی از مشاوران رئیس جمهوری آمریکا که در زمان انتشار این فهرست در وزارت امور خارجه حضور داشت، گفت: پایان دادن به قاچاق انسان از اولویت های اصلی سیاست خارجی دولت ترامپ است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها