انگلیس؛ حمله هوایی در پاسخ حملات سایبری!

انگلیس؛ حمله هوایی در پاسخ حملات سایبری!
چهارشنبه 7 تير 1396 - 16:34

وزیر دفاع انگلیس می گوید، کشورش آمده است هر گونه حمله سایبری را با حملات هوایی و اعزام نیرو تلافی کند.

العالم - اروپا

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در گزارشی نوشت: مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس گفت: کشورش می تواند علیه هر گونه حمله سایبری در آینده در اقدامی تلافی جویانه از عملیات زمینی، هوایی و سایبری استفاده کند.

در گزارش روزنامه تلگراف آمده است: وزیر دفاع انگلیس گفته است کشورش می تواند علیه هر گونه حمله سایبری در آینده در اقدامی تلافی جویانه از عملیات نظامی مانند حملات هوایی استفاده کند. مایکل فالون به حمله کنندگان احتمالی هشدار داد که حمله به سیستم های انگلیس می تواند واکنشی نظامی از هوا، زمین، دریا یا حمله سایبری به دنبال داشته باشد.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه گفت توانایی کشورش برای انجام حملات سایبری علیه داعش در عراق و سوریه واقعاً توانسته است جان افراد زیادی را در طول نبرد موصل در عراق حفظ کند و کمک های نسبتاً زیادی به نبرد رقه در سوریه انجام دهد.

در عین حال،فرمانده ارتش آمریکا گفت دولت ها بیش از اندازه به نیروهای ویژه و نخبه خود مانند خدمات هوایی ویژه یا ساس و نیروی دلتا برای پیروزی در نبردها متکی هستند. ژنرال مارک میلی گفت این یک افسانه است که نیروهای ویژه به تنهایی می توانند از پس کار برآیند؛ از این نیروها درخواست می شود مأموریت هایی را انجام دهند که واقعاً برای آن ساخته نشده اند. وی در کنفرانسی در لندن گفت ارتش انگلیس اکنون کوچکترین ارتش این کشور از زمان اولیور کرامول است.

نیروهای ویژه آمریکایی و انگیس از زمان حملات یازده سپتامبر 2001، بیش از 15 سال است که در عملیات های بسیار سنگین در سراسر دنیا شرکت کرده اند. استقرار نیروهای ویژه به یکی از تاکتیک های نظامی مورد علاقه اوباما و سپس دونالد ترامپ تبدیل شد،چراکه این دو رئیس جمهور تلاش کرده ند سربازان نظامی پیاده خود در خارج را به حداقل برسانند. انگلیس نیز در سال های اخیر به میزان زیادی از نیروهای ویژه خود در عراق،افغانستان،لیبی و سوریه استفاده کرده است.

ژنرال میلی، رئیس کارکنان ارتش آمریکا در کنفرانس جنگ زمینی وابسته به مؤسسه خدمات متحد سلطنتی گفت:من یک سرباز پرافتخار متعلق به نیروهای ویژه هستم. نیروهای ویژه عالی هستند،اما آنها به یک دلیل است که ویژه هستند. آنها مأموریت های ویژه دارند، آموزش ویژه دارند و معمولاًبرای یک هدف ویژه استفاده می شود و این هدف، ضرورتاً پیروزی در جنگ نیست. گروه های ویژه ای مانند گرین برِتز،«ساس، اس بی اس، نیروی دلتا و سیل تیم 6 همه و همه نیروهای ویژهای در دنیا هستند که نمی جنگند تا پیروز جنگ شوند. ارتش ها یا نیروهای هوایی و نیروهای دریایی نیز همین گونه هستند. این کشورها هستند که می جنگند تا پیروز جنگ شوند. آنها به عنوان یک کشور وارد جنگ می شوند و نیروهای ما در کنار عملیات های مسلح مشترک و عملیات  مشترک پیروز جنگ می شوند. اکنون گرایش زیادی وجود دارد که اتکای ما به توسعه نیروهای ویژه باشد و اینکه از این نیروها بخواهیم کارهایی را  انجام دهند که قادر به انجام آن نیستند و برای چنین کارهایی هم ساخته نشده اند.
ژنرال میلی در ادامه گفت این یک افسانه است که می توان یک جنگ را به سرعت بُرد یا اینکه می تواند فوراً یک ارتش ساخت.

ژنرال نیک کارتر، فرمانده ارتش انگلیس نیز در همین کنفرانس گفت کاهش تعداد نیروها به این معناست که فرماندهان باید راهی برای جبران این کاهش نیرو پیدا کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها