سلاح جدید ارتش یمن در کمین شناورهای سعودی

سلاح جدید ارتش یمن در کمین شناورهای سعودی
چهارشنبه 7 تير 1396 - 22:41

معاون سخنگوی ارتش يمن درباره کشتی جنگی که شامگاه سه‌شنبه هدف موشکهای يمنی قرار گرفت، گفت: اين کشتی، حامل مزدوران سودانی بود که در حال پيوستن به صفوف دشمنان يمن بودند.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرتيپ "عزيز راشد" معاون سخنگوی ارتش يمن، امروز چهارشنبه تصریح کرد: نيروی دريايی يمن با هدف متخاصمی که می‌خواست وارد آبهای منطقه‌ای ما شود، مقابله کرد. اين هدف، يک کشتی بود که قصد داشت مزدوران سودانی عربستان را در سواحل "مخاء" پياده کند. به همين دليل از سوی نيروی گارد ساحلی و نيروی دريايی رصد و رهگيری شد و با سلاح پيشرفته‌ای هدف قرار گرفت. اطلاعات اين سلاح نيز برای نيروی دريايی محفوظ است.

سرتيپ راشد اظهار داشت: هدف از استخدام نيروهای نظامی بيشتر، تقويت حملات نظامی در يمن است. موشکی نيز که به سوی کشتی مهاجم شليک شد، با دقت عالی به هدف برخورد کرد. اين اقدام 10 روز پس از هدف‌گيری کشتی اماراتی متجاوز صورت گرفت و اين به آن معناست:

به گفته وی، هرگونه پيشروی نظامی دريايی از سوی نيروهای ائتلاف، هدف آسانی برای نيروی دريايی يمن که مجهز به سلاح پيشرفته دريايی ويژه‌ای  است، خواهد بود. دشمن بايد بداند و درک کند که نمی‌تواند هيچ پيروزی زمينی يا دريايی برای خود رقم بزند زيرا توان نيروی دريايی يمن برای هرگونه نبرد ساحلی تکميل شده است.

وی تاکید کرد که اهداف دريايی برای ارتش يمن سهل الوصول هستند و خسارات هنگفتی به نيروهای ائتلاف وارد مي‌شود از اين جهت که قيمت اين کشتی بالا بود و کليه سامانه‌های مدرن و رادارهای آن آسيب ديدند. همچنين کارشناسان و نيروهای کادر فنی آن به همراه شمار زيادی از سربازان سرنشين آن از بين رفتند و وجهه نظامی ائتلاف بدتر شد.

راشد افزود: اين مسئله حالتی از خوف و وحشت و تضعيف روحيه سرنشينان اين کشتی‌ها را به همراه خواهد داشت و آنها هر لحظه منتظر سلاح مدرن و پيشرفته دريايی ارتش يمن هستند. آبهای منطقه‌ای و سواحل يمن گردشگاه نيستند که عده‌ای بخواهند تعطيلات عيد خود را در آن بگذرانند. بلکه اين مناطق آتش سرخی برای هر ناو يا کشتی متجاوز به يمنند.

ارتش يمن در پی حمله موشکی موفق به يک ناو جنگی در آبهای يمن، به نيروهای ائتلاف سعودی هشدار داد که با سلاح پيشرفته‌ای در کمين ناوها و کشتي‌های متجاوز آنهاست.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها