موضع مسکو درباره ناو هواپیمابر انگلیس؛

روسیه : "ملکه بریتانیا"، ملکه زنبور عسل است!

روسیه :
پنج‌شنبه 8 تير 1396 - 17:14

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سخنان مایکل فالون وزیر دفاع انگلستان درباره برتری ناو هواپیمابر ملکه الیزابت بر کشتی آدمیرال کوزنیتسف روسیه نشانه ناآگاهی وی درباره این مساله است.

العالم اروپا 

پایگاه اینترنتی روسیا الیوم گزارش داد که ژنرال ایگور کناشینکف در این بیانیه افزود که تفاوتی اصولی میان ملکه الیزابت و آدمیرال کورنیتسف وجود دارد که فالون آن را عتیقه و ناتوان نامید.

این بیانیه ادامه داد که سخنان وزیر دفاع انگلستان درباره برتری ناو هواپیمابر جدید انگلستان بر آدمیرال کوزنیتسف از نظر نمای خارجی نشانه سطحی بودن اطلاعات فالون نسبت به علوم دریایی نظامی است.    

کناشینکف، ملکه الیزابت را به ملکه زنبورعسل تشبیه کرد و خاطر نشان ساخت که این ناو بدون حمایت کشتی ها و زیر دریایی های مدافع، قادر به اجرای ماموریت های رزمی نیست که به همین دلیل به تنهایی فقط یک هدف دریایی بزرگ تلقی می شود.    

ناو هواپیمابر روسی آدمیرال کوزنیتسف

 

این سخنگوی روس تصریح کرد که ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنیتسف مجهز به سلاح ضد هواپیما و زیر دریایی و موشک های ضد کشتی گرانیت است که به آن امکان می دهد بدون آنکه کمکی از هیچ طرفی دریافت کند، از خود دفاع نماید. گ

یاداور می شود نیروی دریایی ارتش انگلیس اولین ناو هواپیمابر خود موسوم به "ملکه الیزابت" را روز سه شنبه این هفته به آب انداخت.

این ناو، بزرگترین و قدرتمندترین کشتی در تاریخ نیروی دریایی انگلیس است و به همین دلیل و بخاطر نمادین بودنش از اهمیت زیادی برخوردار است.

انگلیس قریب به 10 سال از ناو هواپیمابر بی‌بهره بود.

ناو هواپیما بر ملکه الیزابت

عرشه این ناو تقریبا به اندازه  3 زمین فوتبال وسعت دارد. باند پرواز این ناو 280 متر طول دارد. عرض عرشه نیز 70 متر ذکر شده است.

تاکنون 7 کشور آمریکا با 11 ناو، ایتالیا با 2 ناو، هند، چین، روسیه، فرانسه و برزیل هر کدام با یک ناو هواپیمابر صاحب این امکان بودند و انگلیس نیز با این ناو به هشتمین کشور دنیا بدل شد که صاحب ناو هواپیمابر است.

شایان ذکر است که نیروی دریایی انگلیس یک ناو هواپیمابر دیگر نیز در دست ساخت دارد.
206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها