وزیر کشور ترکیه:

عملیات علیه گروه پ.ک.ک تشدید می شود

عملیات علیه گروه پ.ک.ک تشدید می شود
پنج‌شنبه 8 تير 1396 - 18:59

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که کشورش عملیات علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در داخل و خارج از این کشور تشدید می کند.

العالم - ترکیه

روزنامه دیوار ترکیه بیان کرد: ترکیه هم اکنون مهمترین عملیات مبارزه با ترور را در تاریخ ترکیه انجام می دهد و در ماه های پیش رو گستره عملیات ها افزایش پیدا خواهد کرد و نتایج متفاوتی را به بار خواهد آورد.

وی همچنین مدعی شد: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) سلاح های مدرن تحویل گرفته شده از آمریکا را در اختیار پ.ک.ک قرار می دهد.

وی اظهار کرد: پ.ی.د به پ.ک.ک سلاح های نسل جدید می دهد و این را نیز می دانیم که این سلاح های نسل جدید قرار است علیه ملت ترکیه مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: کسانی که خود را دوست ما معرفی می کنند و زمانی که دور یک میز می نشینیم از صلح، قانون و دموکراسی سخن می گویند، با شرایطی که اکنون به وجود آورده اند، نیت و صداقت خود را به طور کامل آشکار ساخته اند.
وی ادامه داد: با همه این شرایط ترکیه از عهده آنها برآمده و خواهد توانست آنها را نیز مغلوب کند.

به گزارش ایرنا، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که بیش از 30 سال است با دولت مرکزی ترکیه در جنگ است، حدود 2 ماه پیش علیه دولت ترکیه جنگ تمام عیار اعلام کرد.

ارتش ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را در داخل و خارج از خاک این کشور به خصوص در مناطق کوهستانی برای سرکوب گروه پ.ک.ک آغاز کرده است.

ترکیه در ماههای گذشته همواره دولت قبلی و فعلی آمریکا را به ارتباط با گروه های تروریستی سوریه از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) متهم کرده و مدعی است که سلاح های آمریکایی ارسال شده به این گروه ها بر خلاف ادعای مقامات آمریکایی، به جای مبارزه با داعش و دولت سوریه، در اختیار گروه پ.ک.ک قرار می گیرد که خود این گروه در فهرست گروه های تروریستی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.

ارسال کمک های جدید تسلیحاتی از آمریکا به گروه های کُردی باعث تیره تر شدن روابط واشنگتن و آنکارا شده و روابط را به سطح بحرانی سوق داده است./منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها