پيامد جديد بحراني مالي؛

افزايش خودکشي در اروپا

افزايش خودکشي در اروپا
جمعه 17 تير 1390 - 08:21

تشديد بحران مالي و اقتصادي در اروپا که از سال 2007 تاکنون همراه با افزايش بيکاري و کاهش درآمدهاي مالي بوده ، منجر به افزايش خودکشي در اين قاره شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، نتيجه تحقيقات کارشناسان اروپايي که امروز جمعه منتشر شده، حاکي است که ميزان خودکشي در يونان و ايرلند که بيشترين ضررهاي بحران مالي را متحمل شده اند، بيشتر از ساير کشورهاي اروپايي است.

براساس نتايج اوليه اين تحقيقات که در 10 کشور عضو اتحاديه اروپا صورت گرفته، نرخ مرگ و مير ناشي از حوادث جاده اي کاهش يافته زيرا بيکاري موجب شده تا مردم از خودرو کمتر استفاده کنند.

"ديويد استاکلر" جامعه شناس دانشگاه انگليسي " کمبريج" که در اين تحقيقات مشارکت داشته است، گفت :اگرچه ما امروز شاهد بهبود اوضاع اقتصادي هستيم اما همچنان با بحران انساني مواجه مي باشيم و بسيار احتمال دارد که مردم بايد در انتظار رنج هاي بيشتري باشند.

وي افزود: تاکنون به دلایل و مدارک کافي براي مشخص کردن شمارقربانيان بحران مالي اروپا دست نيافته ايم اما قصد داريم در آينده به آن بپردازيم.

به گزارش رويترز، استاکلر با بيان اينکه " نگران افزايش هزينه هاي اجتماعي و بهداشتي بحران اقتصادي جهاني است"، تصريح کرد: افزايش خودکشي در اروپا بويژه ايرلند و يونان از پيامدهاي بحران اقتصادي است.

اين جامعه شناس انگليسي خاطرنشان کرد: خودکشي معمولا از حوادث نادر است اما زماني که با افزايش نرخ خودکشي مواجه مي شويم قطعا تلاش ها براي خودکشي ناشي از افسردگي هاي جديد بسيار بوده است.

نتايج تحقيقات استاکلر و همکارانش حاکي است که خودکشي در يونان و ايرلند به ترتيب 17 و 13 درصد افزايش يافته است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها