نائب رئیس مجلس سوریه:

دمشق در مقابل تجاوز آمریکا تماشاچی نخواهد بود

دمشق در مقابل تجاوز آمریکا تماشاچی نخواهد بود
جمعه 9 تير 1396 - 00:55

نائب رئیس مجلس سوریه گفت: سوریه درمقابل هرگونه تجاوز آمریکا دست بسته و تماشاچی باقی نمی ماند.

العالم - سوریه

نجدت اسماعیل انزور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: امیدواریم این تابستان بدون جنگ سپری شود ولی اگر جنگی در منطقه آغاز شود همه آسیب خواهند دید.

وی اظهارداشت: ارتش سوریه می تواند با همکاری نیروهای دوست و هم پیمان که در کنار ملت سوریه ایستاده اند، وضعیت میدانی را به سود خود تغییر دهد.

انزور افزود: ارتش سوریه در مقابل هر تجاوزی از سوی آمریکا دست بسته باقی نمی ماند و طرف روسی نیز موضعگیری قاطعی دراین باره داشت و دیگر هم پیمان ها نیز سوریه را تنها نخواهند گذاشت.

وی بیان کرد: اگر آمریکا بخواهد این تهدیدها را عملی کند و خردمندان برای جلوگیری از آن اقدامی نکنند، منطقه و جهان به سوی جنگی بزرگ پیش خواهد رفت.

نائب رئیس مجلس سوریه اظهارداشت: هیچ جنگی از سوی آمریکا به افزایش امنیت رژیم صهیونیستی منجر نخواهد شد و محور مقاومت تقویت خواهد شد و رژیم صهیونیستی از ضربه های محور مقاومت در امان نخواهد بود.

انزور افزود: اگر به گذشته بازگردیم پیش از برگزاری هر دور از گفت و گوهای ژنو، تلاش هایی از طرف غربی ها برای بهانه تراشی و اتهام زنی به نظام سوریه ازجمله بکارگیری سلاح شیمیایی و حمله شیمیایی مشاهده می کنیم و این اتهام زنی ها بیشتر به منظور کسب دستاوردی در صحنه مذاکرات انجام می شود.

وی بیان کرد: در هر مرحله ای که موفقیت ها و پیروزی های ارتش سوریه افزایش می یابد، تهدیدها و اتهام ها به ارتش بیشتر می شود.

انزور اضافه کرد: به هم رسیدن ارتش های سوریه و عراق در مرز دو کشور دستاوردی است که می تواند به بازی داعش که از سوی آمریکا، عربستان و ترکیه حمایت می شود پایان دهد.

وی افزود: همه این حوادث باعث ایجاد چنین موضع گیری عجیب و زشتی از سوی آمریکا شده است.

نائب رئیس مجلس سوریه گفت: تهدیدهای آمریکا غیر واقعی است و امکان اجرای آن در وضعیت کنونی وجود ندارد و تلاشی برای حفظ آبرو پس از شکست ها و ناکامی های تروریست ها در سوریه است.

انزور اضافه کرد: پس از سرکوب تروریست ها، مذاکره تنها راه حل و فصل این بحران و قرار گرفتن در مسیر صحیح است.

پربیننده ترین خبرها