دخالت ترکیه در سوریه... از سپر فرات تا «شمشیر» فرات

دخالت ترکیه در سوریه... از سپر فرات تا «شمشیر» فرات
جمعه 9 تير 1396 - 17:31

روزنامه «قرار» چاپ ترکیه از آغاز شمارش معکوس برای اجرای عملیات «شمشیر فرات» خبر داد.

العالم سوریه

به گزارش پایگاه العربی الجدید، قرار است که دراین عملیات، نیروهای مسلح ترکیه عملیاتی را ضد مناطق تحت کنترل نیروهای حزب دموکراتیک سوریه – شاخه سوری حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) درشمال سوریه اجرا کنند.

به نوشته این روزنامه ترک، مقدمه چینی و استقرار تجهیزات برای اجرای این عملیات پیش ازماه رمضان آغاز شد ونیروهای نظامی که تعدادشان دو برابر نیروهای شرکت کننده در عملیات سپر فرات است، دراین عملیات مشارکت خواهند کرد.

عملیات «سپر فرات» را نیروهای مسلح ترکیه برای حمایت از نیروهای معارض سوری دراوت پارسال اجرا کردند و این عملیات به اخراج داعش از شهرهای جرابلس، الباب و دابق منجر شد.

به نوشته روزنامه «قرار»، هفت هزار نفر از نیروهای ویژه ترکیه در مرزها مستقر شده وبه همه نیروهای ترکیه و نیروهای معارض سوری دستور آماده باش کامل داده شده است، انتظار می رود که این عملیات از غرب اعزاز درمناطق عین دقنه و فرودگاه نظامی منغ آغاز شود و به تل رفعت، عفرین و تل ابیض ادامه پیدا کند.

انتظار می رود که این عملیات اواخر ژوئیه یا اوایل اوت آینده آغاز شود و تا زمان بیرون راندن نیروهای اتحادیه دموکراتیک از اکثر ماطق تحت سلطه آن در شمال سوریه ادامه پیدا کند.

گزارش این روزنامه همزمان با اقدام مسکو درخارج کردن نیروهایش از روستای کفرجنه درمنطقه عفرین به سمت مناطق تحت کنترل نظام سوریه و نیز همزمان با متشنج شدن روابط میان «اتحادیه دموکراتیک» با نظام سوریه و ایران منتشر شد، چرا که نیروی هوایی ارتش سوریه پیشتر نیروهای سوریه دموکراتیک را نزدیک شهر الطبقه هدف قرار داده بود.

انتظار می رود که زمان عملیات ترکیه براساس توافق هایی که درمذاکرات آستانه درماه آینده صورت می گیرد و نیز پس از دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و دونالد ترامپ همتای ترک وی دراوایل ماه آتی درحاشیه نشست کشورهای بیست در شهر هامبورف آلمان قطعی شود.


215

پربیننده ترین خبرها