پایان عملیات بزرگ ضد تروریستی در لبنان

پایان عملیات بزرگ ضد تروریستی در لبنان
جمعه 9 تير 1396 - 17:45

ارتش لبنان عملیات خود را در تعدادی از اردوگاه های آوارگان سوری در شهر عرسال در شرق این کشور به پایان رساند.

العالم - لبنان

در بیانیه نظامی ارتش لبنان آمده است که در این عملیات سیصد و پنجاه فرد مظنون به دست داشتن در حملات تروریستی بازداشت شدند و چهار تروریست نیز پس از گریز از دست نیروهای لبنانی در اردوگاه های نور و قاریه، با منفجر کردن خود کشته شدند. این در حالی است که وزیر دفاع لبنان تصریح کرد که ارتش همچنان به از بین بردن حامیان تروریسم ادامه می دهد.

ساعات اولیه امروز  تحولات  خونینی در عرسال در شرق لبنان رخ داد. ارتش لبنان با هدف بازداشت افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره که اردوگاه های آوارگان سوری را مواضعی برای خود و خاستگاهی برای حملات تروریستی علیه ارتش لبنان در نظر گرفته اند، با ترتیب دادن عملیاتی امنیتی به این اردوگاه ها یورش برد.

طی این یورش ها، تروریستها اقدام به چهار حمله انتحاری در داخل اردوگاه نور کردند، که در یکی از این حملات، فردی خود را بین خانواده ای آواره منفجر کرد که به کشته شدن دختر بچه ای دو سال و نیمه منجر شد. همچنین فرد انتحاری پنجمی، با هدف گرفتن یک گشتی سربازان لبنانی، خود را در اردوگاه قاریه منفجر کرد که به مجروح شدن تعدادی از این نظامیان انجامید. همچنین کارشناسان خنثی سازی لبنانی، یک تله انفجاری را منفجر و تله دیگری را خنثی کردند.

رویارویی ها با تروریستها به کشته شدن چندین تروریست انجامید که همه آنها سوری بودند، در همین حال بیش از سیصد و پنجاه مظنون به دست داشتن در این حملات دستگیر شدند که از میان آنان می توان به تروریست محمد ملیص مشهور به الزینی اشاره کرد که یکی از مهمترین افراد تحت پیگرد است.

ارتش لبنان اعلام کرد که یگانهایش به عملیات یورش و جستجو برای یافتن تروریستها و اسلحه و مواد منفجره ادامه خواهند داد.

از زمان آغاز جنگ علیه سوریه، اردوگاه های عرسال در لبنان به کانون توجه افراد مسلح و مبدایی برای بسیاری از آنان برای ورود به داخل سوریه تبدیل شده است، زیرا عرسال مرز طولانی با سوریه دارد و با منطقه القلمون در سوریه هم مرز است و به همین دلیل برخی از این اردوگاه ها به منطقه ای راهبردی برای تروریستها تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها