پیام‌های تبریک روحانی به آیت الله سیستانی و عبادی

پیام‌های تبریک روحانی به آیت الله سیستانی و عبادی
جمعه 9 تير 1396 - 18:05

رییس جمهور در پیام‌های جداگانه، پیروزی در موصل را به حضرت آیت الله سیستانی و نخست وزیر عراق تبریک گفت.

العالم - ایران

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به حضرت آیت الله العظمی سیستانی با تبریک پیروزی مردم عراق و آزادسازی شهر موصل، تصریح کرد: این پیروزی مردم عراق، یکبار دیگر جایگاه مرجعیت و فتوا را برای جهانیان روشن ساخت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به آیت الله العظمی سیستانی به این شرح است:

«پیروزی مردم عراق و آزادسازی شهر موصل، یکبار دیگر جایگاه مرجعیت و فتوا را برای جهانیان روشن ساخت. سه سال پیش در روزهای نا امیدی و هرج و مرج، این حوزه و مرجعیت بود که امید و اراده لازم برای مبارزه را به جامعه عراق برگرداند، و موجب حرکت مردم و ارتش در برابر متجاوزین گردید. اینجانب ضمن تبریک این پیروزی بزرگ به جنابعالی و مردم عراق، برای حضرتعالی سلامت و دوام توفیقات و برای مردم سربلندی آرزو می نمایم».

رییس جمهور همچنین در پیام دیگری به حیدر العبادی نخست وزیر عراق، آزادسازی بزرگترین شهر تحت کنترل داعش در عراق و پایان مظلومیت مردم آن، و رهایی از زیر یوغ جنایت و خشونت بینظیر در تاریخ سدههای اخیر منطقه را به وی و مردم عراق تبریک گفت. متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

«آزادسازی بزرگترین شهر تحت کنترل داعش در عراق و پایان مظلومیت مردم آن، و رهایی از زیر یوغ جنایت و خشونت بینظیر در تاریخ سده های اخیر منطقه را به جنابعالی و مردم عزیز عراق تبریک میگویم.

این پیروزی عظیم که به یمن همکاری، هماهنگی، فداکاری و تلاش مردم سختکوش و نیروهای نظامی و حشدالشعبی قهرمان، با حمایت کشورهای همسایه انجام پذیرفت، نشانگر اهمیت مبارزه واقعی با جنایتکارانی است که خشونت و آدمکشی را ظالمانه بهنام اسلام به نمایش گذاشتند.

جمهوری اسلامی ایران خود را در این شادی و رهایی از بند قساوت و درنده خویی شریک دانسته و امادگی خود را برای تداوم مبارزه همه جانبه با این جنایت پیشگان در تمام منطقه اعلام می دارد». 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها