گزارش خبرنگار العالم از عملیات ضد تروریستی در لبنان

گزارش خبرنگار العالم از عملیات ضد تروریستی در لبنان
جمعه 9 تير 1396 - 20:28

عملیات امروز ارتش لبنان در اردوگاه های آوارگان سوری در منطقه عرسال که با بازداشت 350 مظنون به پایان رسید، موفقیتی مهم برای ارتش لبنان به حساب می آید.

العالم - لبنان

فاطمه عواضه خبرنگار العالم در بیروت، درباره اتفاقات صبح امروز منطقه عرسال در شرق لبنان گفت: موادی در داخل این اردوگاهها یافت شد که برای ساخت تله های انفجاری یا بمب استفاده می شود، اگر این مواد به دست افراد مسلح می رسید می توانستند به نظامیان لبنانی حمله کنند. ارتش لبنان در عملیات یورش و جستجوی خود، اطلاعاتی درباره این مواد و آماده سازی کمربندهای انفجاری داشت و گواه این مسئله آن است که هر پنج انفجار انتحاری صورت گرفته در اردوگاه ها، خسارتهای ناچیزی در بین نیروهای لبنانی داشت و تنها هفت تن زخمی شدند. بنابراین می توان این عملیات ارتش لبنان را موفقیت آمیز خواند. علاوه بر آن تعداد زیادی از مظنونان در داخل این اردوگاه ها بازداشت شدند و فرماندهی ارتش این اقدام را پیروزی برای خود می داند.

وی افزود: البته این اردوگاه ها تحت نظارت دقیق ارتش لبنان قرار دارد و این یورش ارتش بر اساس اطلاعات دقیق صورت پذیرفت و ارتش از حضور این افراد مسلح در اردوگاه ها و امکان استفاده از غیرنظامیان حاضر در آنها به عنوان سپر انسانی کاملا آگاه بود. این اردوگاه ها ممکن است به محلهایی برای پنهان شدن افراد مسلح تبدیل شود و این بدان معناست که این اردوگاهها بار دیگر به کانون توجه ارتش لبنان تبدیل خواهد شد.

بنا بر این گزارش، پیش از این منطقه جرود نیز شاهد حضور فعال تروریستهای وابسته به گروه تکفیری داعش و النصره بود و اکنون این اردوگاه ها نیز به صورت مستقیم شاهد حضور این عناصر تروریست است و بدین صورت می توان گفت تروریستها بصورت پیوسته در این دو منطقه نزدیک به هم یعنی جرود و عرسال حضور دارند. بنابراین ممکن است این مسئله باعث شود تا ارتش لبنان با دقت بیشتری به این اردوگاه ها توجه کند.

خبرنگار العالم افزود: با عملیات امروز، فرماندهی ارتش لبنان بار دیگر تاکید می کند که افراد مسلح را هر جا که باشند دنبال خواهد کرد و این پیامی است از لبنان هم برای این افراد مسلح و هم برای لبنانی ها که می توان به ارتش لبنان اعتماد کرد و این ارتش توانایی از بین بردن تروریستها را در جرود نیز دارد.

فاطمه عواضه در ادامه با اشاره به اظهارات وزیر دفاع لبنان که گفته بود ارتش مسئولیت از بین بردن حامیان تروریسم را عهده دار خواهد شد، گفت: قطعا تمامی طرفهای سیاسی در لبنان در مورد این مسئله اتفاق نظر دارند و اگرچه اختلافات سیاسی در لبنان بسیار است اما در مورد مبارزه با تروریسم و اینکه ارتش لبنان توانایی عهده دار شدن عملیات نظامی را چه در جرود عرسال و چه در مناطق دیگر لبنان دارد، هیچ اختلافی وجود ندارد.

به گفته وی، اظهارات وزیر دفاع لبنان نشانگر موضعی رسمی است و بر تعقیب افراد مسلح در هر نقطه از کشور تاکید دارد. از طرف دیگر تروریستها باید بدانند که اردوگاه های آوارگان مکان امنی برای آنها نیستند و مخفی شدن در بین آوارگان سوری، راه فراری برای آنان نخواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها