پذیرش تراجنسیتی‌ها در ارتش امریکا به تعویق افتاد

پذیرش تراجنسیتی‌ها در ارتش امریکا به تعویق افتاد
شنبه 10 تير 1396 - 09:36

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز جمعه تصمیم گرفت آزاد شدن ورود افراد تراجنسیتی به ارتش این کشور را شش ماه به تعویق اندازد.

العالم - آمریکا

اشتون کارتر وزیر دفاع پیشین آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما یک سال پیش اعلام کرده بود از اول ژوئیه سال 2017 ورود افراد تراجنسیتی به ارتش آمریکا آزاد خواهد شد. اما با توجه به این که بخشهای مختلف ارتش آمریکا در این باره اتفاق نظر ندارند، روند آزاد شدن خدمت تراجنسیتی ها در ارتش آمریکا به تاخیر افتاده است.

دانا وایت سخنگوی پنتاگون روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد جیمز ماتیس امروز با توصیه مسئولان بخش خدمات ارتش مبنی بر تعویق قانونی شدن پذیرش افراد تراجنسیتی در ارتش تا اول ژانویه سال 2018 موافقت کرد.

در این بیانیه آمده است مسئولان بخش خدمات ارتش آمریکا طرح پذیرش افراد تراجنسیتی را در ارتش مورد بازبینی قرار خواهند داد و آثار این مسئله را بر روی کارآیی نیروهای مسلح بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،  سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود مسئولان بخش خدمات نیروهای مسلح ( نیروی هوایی، زمینی، دریایی و تفنگداران) درباره جدول زمانی که برای قانونی شدن خدمت تراجنسیتی ها در ارتش ارائه شده است، اتفاق نظر ندارند و ضمن ارائه پیشنهادها و نظرات خود آنها فرصت بیشتری را برای بررسی آثار و پیامدهای احتمالی این تصمیم خواستار شده اند.

طبق برآوردهای وزارت دفاع آمریکا، همین حالا نیز بین دو هزار و پانصد تا هفت هزار تراجنسیتی در میان یک میلیون و سیصد هزار نظامی آمریکایی وجود دارند. اینها افرادی هستند که پس از ورود به ارتش گرایش جنسیتی خود را اعلام کرده اند. تا سال گذشته این احتمال وجود داشت که این افراد در صورت افشای گرایش خود از ارتش اخراج شوند.

خبرگزاری صدا وسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها