دیدار وزرای دفاع قطر و ترکیه در باره بحران قطر

دیدار وزرای دفاع قطر و ترکیه در باره بحران قطر
شنبه 10 تير 1396 - 12:19

وزیر دفاع قطر که به ترکیه سفر کرده است با همتای ترک خود دیدار و درباره بحران کنونی در منطقه خلیج‌فارس و روابط دوجانبه در زمینه دفاعی و امنیتی گفت‌وگو کرد.

العالم-ترکیه
«خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر با «فکری اشیق» همتای ترک خود دیدار کرد.

در این دیدار اشیق بر ضرورت حل‌وفصل بحران بوجود آمده در میان قطر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق گفت‌وگوی صادقانه تأکید کرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که وزیر دفاع قطر همچنین گفت‌وگوهایی را با ژنرال «خلوصی أکار» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه انجام داد.

در این دیدار نیز روابط و همکاری نظامی دو کشور و راه‌کارهای توسعه این روابط و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد.

اخیرا به دنبال قطع روابط چند کشور عربی از جمله عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر و متهم کردن این کشور به حمایت از تروریسم، منطقه خلیج‌فارس شاهد تنش است و کشورهای عربی علاوه بر قطع روابط دیپلماتیک، تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته و هر گونه تبادلات تجاری و صادرات کالا به این کشور را تحریم کرده‌اند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر همچنین یک فهرست 13 گانه از خواسته‌های خود را به قطر ارائه و اجرای این خواسته‌ها را شرط ازسرگیری روابط با دوحه قرار داده‌اند که از جمله این خواسته‌ها قطع روابط دیپلماتیک با ایران و تعطیلی شبکه الجزیره است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها