دستگاهی برای تسهیل استفاده نابینایان از ماشین لباسشویی!

دستگاهی برای تسهیل استفاده نابینایان از ماشین لباسشویی!
شنبه 10 تير 1396 - 19:32

یک مخترع جوان وسیله جالبی اختراع کرده است که استفاده افراد نابینا یا کم بینا از لباسشویی را تسهیل می کند. این وسیله که Talking Laundry Module نام دارد، به ماشین لباسشویی متصل می شود و اطلاعات لازم را به صورت صوتی به کاربر انتقال می دهد.

العالم - گوناگون

 یک نوجوان چهارده ساله به نام جک دوپلیسس موفق به ایجاد فناوری جدیدی در قالب یک دستگاه شده است که می تواند این امکان را در ماشین های لباسشویی و خشک کن ایجاد کند که با ارسال پیام های صوتی با افرادی که بینایی آن ها مشکل دارد، ارتباط برقرار کنند. با کمک این دستگاه افرادی که بینایی آن ها مشکل دارد، می توانند به راحتی از ماشین های لباسشویی و خشک کن استفاده کنند.
جک معتقد است که معمولا استفاده از بسیاری از لوازم خانگی برای افرادی که بینایی خوبی ندارند، ساده نیست؛ به عنوان مثال درجه حرارت های درج شده بر روی شیرهای اجاق گازها به سادگی قابل خواندن نیستند و تنظیمات لباسشویی ها هم واضح و مشخص نیست. جک که به زبان برنامه نویسی کمی تسلط دارد، هزار خط از کدهای برنامه نویسی جاوا را نوشته است تا از بردی که در دستگاه وظیفه شناسایی معایب را بر عهده دارد، برای ایجاد واکنش و برقراری ارتباط با افرادی که بینایی آن ها مشکل دارد، استفاده شود؛ معمولا تعمیرکاران از این برد برای تشخیص معایب مختلف دستگاه استفاده می کنند. جک برای آزمایش عملکرد این دستگاه از دانش آموزان نابینا کمک گرفته است.
این کار جک به سایر برنامه نویسان ثابت کرد که واکنش ها و فیدبک های لوازم خانگی می تواند مفید و کاربردی باشد؛ به عنوان مثال دستگاهماشین لباسشویی می تواند اعلام کند که چه زمانی فرایند شستشو یا خشک شدن لباس به پایان می رسد. جک موفق شده است این واکنش ها را به پیام های صوتی تبدیل کند.
عملکرد دستگاه ایجاد شده توسط جک که به اندازه یک هارد اکسترنال است، بسیار ساده است. برای استفاده از این دستگاه کافی است آن را به برق بزنید و به پشت ماشین های لباسشویی برند GE متصل کنید. سپس این دستگاه اطلاعاتی در مورد سرعت خشک کن لباسشویی (دور در دقیقه)، تنظیمات رنگ و میزان زمان باقی مانده، اطلاعاتی را به کاربران ارائه می دهد.
چنین اختراعات مبتکرانه ای می توانند استفاده از لوازم خانگی را برای افرادی که دچار مشکلات مرتبط با بینایی هستند، تسهیل کنند و به آن ها کمک کنند برای استفاده از این وسایل به کمک فرد دیگری نیاز نداشته باشند.

منبع : click

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها